dinsdag, maart 25, 2008

Wind wind en nog eens wind

Mijn vorige blog was zo optimistisch over het weer, nou dat hebben we geweten!
Het heeft bijna twee weken onafgebroken gewaaid, soms gestormd.
Arme arme plantjes, ze stonden net zo leuk en dan dat! Sommige planten zijn nu al dood, andere zien er erg slecht uit dus het is de vraag of ze het redden.

Ik heb een tuinblog aangemaakt, meer voor mezelf om bij te houden wat ik doe en hoe goed of slecht bepaalde dingen het doen, als je het leuk vindt kun je een kijkje nemen : http://www.viverospapacados.blogspot.com/

De keuken is eindelijk af!





Ik heb tegels gezet op 1 wand, nu ben ik alleen nog aan het denken of ik niet de muur bij het fornuis ook nog ga betegelen, dus tja af........ :-)

Buiten hebben we praktisch niks gedaan vanwege de wind.
Wel druk bezig geweest met advertenties van huizen te plaatsen, een B&B in Salares bezocht die te koop staat en de vele e-mails die ik krijg naar aanleiding van de advertentie beantwoorden. Morgen ga ik weer een aantal woningen bezoeken, altijd leuk huissies kijken :-)

Afgelopen week was het Semana Santa. Hier is (witte) donderdag en (goede) vrijdag alles gesloten. We hadden het plan om naar een processie te gaan kijken in Velez-Malaga, maar het weer was veel te slecht.
Paaszondag zijn we naar Iznate gereden en daar was net een processie bezig voor de ingang van de kerk, heel erg mooi om te zien. Een aantal meisjes droegen een kleine baar met een beeld erop, een grotere groep mannen droeg een grote zware baar met het beeld van Maria (denk ik) omringd door honderden rozen. Er werd vanalles geroepen en gezongen, het publiek deed ook mee. De fanfare droeg bij aan de feeststemming! Helaas had ik het fototoestel niet bij me dus ik heb een foto van internet geplukt om een idee te geven hoe het er ongeveer uitzag!



We hadden Dorus bij ons, hij vond het minder leuk toen er ook nog vuurwerk afgestoken werd! Via Cajiz zijn we naar de kust gereden. Het was gezellig druk, alle strandtenten gaan weer open vanaf Pasen. Omdat er behoorlijk wat wind stond zijn we naar een andere strandtent (sorry Miguel) gegaan waar windschermen stonden en hebben we lekker geluncht met een flesje wijn erbij. Weliswaar met de jas aan, maar toch!

We hopen dat de wind binnenkort eens ophoudt, want er ligt zoveel werk op ons te wachten buiten! Deze week hebben de gebroerders Carrero weer een vrachtwagen materiaal gebracht dus aan de hoeveelheid materiaal zal het niet liggen :-)

De herder met de schapen was deze week bij ons in de buurt, Dorus kreeg het onmiddelijk aan de stok met 1 van de honden, dat was even griezelig! Hij kwam natuurlijk te dicht bij de schapen, maar Dorus vond dat de honden op zijn territorium waren dus er moest gevochten worden. Ik kon gelukkig bijtijds inspringen en de andere honden wegjagen, het liep goed af!

Altijd een mooi plaatje als de herder in de buurt is:



Tenslotte nog een laatste foto waar je kunt zien hoe mooi groen alles weer aan het worden is, alhoewel er sneeuw heeft gelegen op de hoge bergtoppen!



3 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou wat was het winderig en we zijn nog niet klaar ermee.Zonde van de plantjes he,ik geef ze nu veel water want ze drogen meer uit nu.De keuken ziet er mooi uit nu,ook in het echt.Foto van het huis is ook prachtig.
Wat was het weer gezellig druk in Torre met al de strandtenten weer open.
MUCHO SALUDOS HENNY EN INGE

Anoniem zei

Dear, your kitchens always look so nice. I felt the peace inside once again...

Love,
Tugba

Anoniem zei

Hallo Paul en Patries,
Gisteren was ik op bezoek bij Marian, en ze vertelde over jullie Spaanse avontuur en haar bezoek aan jullie eind vorig jaar. Ze stuurde me dus ook de blog door.
Leuk te horen dat het jullie goed gaat 'ginderwijd'. 't Ziet er goed uit.
Groeten uit Eindhoven!
Patricia (ook al een ex-Marcam-collega van Paul)