zaterdag, oktober 10, 2009

Muy bien, muy dificil, muy malo!

Het is fantastisch weer, bijna iedere dag nog rond de 30 graden, muy bien!
Mam en Jan hebben dus geluk dat ze net nu vakantie hebben. We hadden ze maandagavond opgehaald in Torremolinos waar ze een appartement hebben gehuurd en zijn na een drankje doorgereden naar Vino Mio waar ik een tafeltje had gereserveerd want mam wilde de flamenco ook wel eens zien waar ik het al zo vaak over heb gehad!!

Zoals altijd was het eten heerlijk, alhoewel we bijna altijd hetzelfde nemen :) want de steak Dublin is daar zo heerlijk en aangezien we hier bijna nooit rood vlees eten blijft het een echte traktatie.






Eu, Jacobo y la Chari waren natuurlijk ook weer harstikke goed!




Dinsdag ben ik tussendoor toch even naar de Spaanse les geweest. Het is echt pittig, dus mijn aanvankelijke twijfel dat een uurtje les niet erg lang is, is achteraf gezien wel goed want na een uur heb ik weer zoveel dingen gehoord dat mijn hoofd er af en toe van draait! Muy dificil :)
's Avonds had ik paella gemaakt en het smaakte mam en Jan goed.

Woensdag was er Nederlandse club in Torre del Mar en mam en Jan hebben ondertussen wat gewinkeld. Daarna hebben een menú del día genomen in Las Americas want La Sirena is helaas al gesloten, nog een paar maandjes wachten voordat we weer met de voetjes in het zand kunnen lunchen. Zo'n menu del dia was best goed voor 8,50. 3 gangen en een drankje, kun je niet moeilijk voor doen he?

Donderdag zijn we 's ochtends naar de markt in Torre gegaan, het is echt een grote markt maar natuurlijk wel veel 'van hetzelfde'. Maar ik heb weer Spaanse pepers (ja die zijn hier moeilijk te verkrijgen!) en koriander ingeslagen dus missie geslaagd. Daarna naar de Mercadona waar ze een heleboel kaas en worst hebben ingeslagen om mee naar Nederland te nemen.
's Middags was ik zo moe dat ik gespijbeld heb van Spaanse les, muy malo :)

Gistermiddag vervolgens weer teruggereden naar Torremolinos waar ze nog een paar dagen van het strand en het goede weer kunnen genieten. Op de terugweg een nieuwe boormachine voor Paul (misschien mag ik hem ook wel eens gebruiken :)) gekocht bij Leroy en nog wat kleine dingetjes.


                               

Door het warme weer en uiteraard ook de logees is er van het klussen nog niks gekomen. Volgens het weerbericht blijft het de komende dagen nog flink warm, dus het vooruitzicht van op het terras lekker de Nederlandse tijdschriften gaan lezen is erg aanlokkelijk....aan de andere kant, dan zie je wel het vele onkruid dat na de regenval nu als een gek aan het groeien is! Een heleboel planten staan weer in bloei en we hebben zelfs nieuwe planten maar ook groentes gezet, eens kijken of dat lukt een tweede seizoen te laten groeien.


                                             



                                             



2 opmerkingen:

JEAN-PAUL zei

Dat biefstukkie zag er lekker uit. Moeten we ook een keertje doen. Weer een beetje uitgerust? Gewoon wachten met klussen op wat koeler weer. Zit je koppie weer stevig op z'n plek na de Spaanse lessen.

Anoniem zei

Hola P&P!

En ik duim dat het mooie weer tot half november aanhoudt: heb ik er ook nog profijt van!
Geniet van je Hollandse glossies in het zonnetje :-)

Saludos,
Monica