zaterdag, december 24, 2011

Goedgekeurd!


Hoe schrijf je nu een blog als je zo weinig update als ik dat doe?  Nou dan kijk je naar je fotoarchief - uiteraard zijn alle foto's netjes op datum opgeslagen - en zo herinner je weer wat je allemaal gedaan hebt de laatste tijd en dat is behoorlijk wat de afgelopen weken!

Oké, bij het begin beginnen;
Zodra het december is ga je nadenken over de feestdagen en wat je dit jaar eventueel gaat inplannen. Nog steeds hebben we het principe dat we met de kerstdagen liever niks afspreken. Maar zetten we een boom? Doen we samen iets met eten? En nog leuker, er zijn wel erg veel feestjes in het vooruitschiet!

Met Inge ben ik begin december naar El Cantueso gereden in Periana om het menu voor de Diva's kerst-lunch te bespreken. Je wil natuurlijk iets 'algemeens' hebben maar het moet ook een beetje 'Kerstig' zijn. Daar waren we uiteindelijk toch vrij vlot uit, zeker gezien het feit dat de keuze beperkt is al je een 3-gangen lunch krijgt voor 10,50!  We hebben samen nog even in Periana rondgedwaald en tot onze verbazing was het veel groter - en veel meer winkels - dan we dachten, viel zeker niet tegen.

Een week later was het dan zover! Ik was toch een beetje peut nerveux. Zou iedereen komen (we hadden 19 aanmeldingen, zeker niet slecht!), niet al te veel afmeldingen last-minute, zou het gezellig worden, zou het eten smaken???
Uiteindelijk was het een heerlijke middag, veel gelachen, gepraat en zelfs gezongen! Ik werd ook nog verrast als gastvrouw voor de Diva's met twee hele leuke kadootjes, niet verwacht maar heel erg gewaardeerd!!


Eerst een cavaatje!


Met Inge


Kerstmuts 2011 :)

De dag ervoor had ik de kerstboom gezet, voor ons doen erg vroeg. Uiteraard had ik de lampjes vorig jaar weer gewoon in een zak gepropt met alle ergernissen vandien. Het eerste goede voornemen voor volgend jaar :)
Tot op heden lukt het toch niet ondanks alle versieringen om in kerststemming te komen, een probleem dat we vorige jaren natuurlijk ook al hadden. Maar zeker dit jaar met temperaturen rond de 22-25 graden overdag lijkt het helemaal niet op Kerst, ik vond mezelf ronduit belachelijk toen ik deze week de boompjes buiten van lichtjes aan het voorzien was haha!



De zaterdag daarna speelde Guiri Andaluz in Puente, deze keer bij het Garden Restaurant. Wat waren ze weer geweldig. Volgens mij zit eigenaar nummer 5 in het Garden Restaurant in de 5 jaar dat we hier wonen en ik vermoed dat deze het ook niet lang vol gaan houden, jeetje, ik snap soms niet waarom mensen een kroeg/restaurant overnemen als duidelijk is dat ze totaal geen gevoel voor horeca hebben...

Zondag had ik de kerstborrel georganiseerd voor de Diva's & Divo's, jaja, de mannen mochten ook een keertje mee. Bar Italia in Torre del Mar was speciaal voor ons opengegaan en het was wederom een super gezellige middag met zo'n 40 personen ongeveer. Later hebben we nog heerlijk Italiaans gegeten, we komen vaker hoor Roxy & Champie!

Als je nu na bovenstaande berichten denkt dat we hier alleen maar feesten :) helaas pindakaas!
De laatste tijd krijg ik steeds meer reacties n.a.v. mijn huizen-advertenties, een heel positief teken. Uiteraard zijn vele e-mails slechts informatie- erzoeken en komt er echt niet iedere keer een afspraak uit, maar ik ben zeker niet ontevreden over de afgelopen weken, ik krijg hoop voor 2012 en er staan al een aantal afspraken in de nieuwe agenda!

Bovendien moet je behalve feesten ook vele praktische dingen doen, daarom stonden we na de gezellige kerstborrel op maandagmorgen al om 9 uur op het terrein van het ITV in Algarobbo om de auto te laten keuren want hij heeft zijn 4e verjaardag gevierd en dan moet je gekeurd worden.
Het was voor mij de eerste keer dat ik meeging met de keuring. Ik had keurig een afspraak gemaakt om 09:15u maar volgens mij heeft een afspraak maken totaal geen zin want je komt gewoon in de wachtrij. Na bijna 40 minuten waren we dan aan de beurt. Je blijft zelf in de auto zitten en een Spaanse meneer geeft je dan allerlei opdrachten en af en toe moet je uit de auto als hij zelf iets moet doen. Dan zijn er 4 'fases' waarbij de laatste bestaat uit het feit dat die meneer in een smeerput onder je auto staat en je vanalles toeroept. Nouja, we verstonden niet alles dus op goed geluk hebben we maar wat geremd enzo en de auto in zijn achteruit gezet. Uiteindelijk werd de auto goedgekeurd, fijn toch!

Inmiddels hebben we met Fred en Marian al diverse keren samen gebridged, 2x bij hun en 1 keer hier. Omdat Marian ook een onvervalste 'Echtenaar' is kunnen we af en toe lekker in het dialect beppen. Ze vertelde me dat ze dol was op 'knien' (vertaling=konijn) en dat heb ik een keer voor ze gemaakt, volgens mij viel het erg in de smaak.

Gisteren hebben we in Torre del Mar gebridged bij Bar Italia en onze belofte meteen waar gemaakt om vaker daarnaar toe te gaan, was erg leuk.
Ik vind het bridgen nog steeds erg moeilijk, maar ik moet ook zeggen dat door alle drukke activiteiten en werkzaamheden het thuis oefenen er meestal bij inschiet, ik moet echt meer gaan oefenen!

En dan is het morgen alweer Kerst! Ik heb deze week een enorme kalkoen gebraden van 3,5 kilo (voor recept zie de eetblog http://buenas-comidas.blogspot.com ) en hij was heerlijk! Vanavond eten we de laatste restjes op die ik verwerkt heb in een ragout.  

Volgende week moet er nog gewerkt worden maar staan er ook diverse gezellige afspraken op het menu. Oud en Nieuw gaan we samen met Marian en Fred doorbrengen bij een restaurant in Torre del Mar. Ik ben wel heel benieuwd hoe het oud-en nieuw spektakel verloopt in een 'stad', tot nu toe zijn we of thuis of in de omgeving gebleven.

In ieder geval iedereen fijne feestdagen, geniet van alle gezelligheid en van het gezelschap, uiteraard ook van het lekkere eten. Felices Fiestas!



Geen opmerkingen: