zaterdag, februari 28, 2009

Illegale bouwactiviteiten?

De afgelopen week was ik geveld door een combinatie van griep/buikgriep, niet echt handig gepland met het goede weer :-)! Gelukkig gaat het vandaag weer redelijk goed.

Paul was vanmorgen even naar de markt in Alcaucín gegaan om sinaasappeltjes in te slaan en post te halen. De postmeneer had er geen zin in vandaag en had al eerder gesloten dus dan maar geen post vandaag.

Paul kwam toen op de terugweg met de auto vast te zitten omdat er iemand in een bocht op de weg naar Alcaucín besloten had die van beton te voorzien maar helaas zaten de balken nog om het beton heen, wat de indruk wekte dat het beton nog niet droog was (op de heenweg en dus omlaag lukte het wel om er omheen te rijden).
Paul proberen er omheen te manouvreren maar dat lukte helaas niet dus er was geen andere optie dan toch over het beton heen te gaan wat achteraf toch al droog bleek te zijn. Tja, waarom zou je die balken weghalen he, wie moet er nu in godsnaam zaterdags gebruik maken van de weg????!!!!


De bergen richting Zafarraya beschenen door de opkomende zon.

Enfin, goed thuis aangekomen stond een half uur later de politie aan de deur. Nee niet vanwege het beton maar ze hadden foto’s gemaakt van de bouwactiviteiten aan de voorzijde en nu moeten we maandag op het matje komen bij de gemeente! Ben erg benieuwd, ze zijn erg huiverig voor bouwactiviteiten maar ik ga er nog steeds vanuit dat we geen bouwvergunning nodig hebben voor een stel plantenbakken en de muur die de aarde moet tegenhouden. Gelukkig dat we nog niet aan de muur voor het huis zijn begonnen, daar ligt alleen de fundering waar de muur moet komen. Ik denk dat we daar wel een vergunninkje voor moeten aanvragen, wat dacht ik geen probleem zou moeten opleveren als hij maar niet hoger wordt dan 1,8 meter, maar zeker weten doe ik dat niet.

Gezien de economische crisis en het geldgebrek dat de gemeente heeft, ten dele veroorzaakt omdat buitenlanders geen 10-duizenden euros meer binnenbrengen voor bouwvergunningen, zullen zij wel een andere mening zijn toegedaan!

Dus we gaan zo zelf ook wat fotootjes maken van de ingestorte wal en ons mooie tuinontwerp meenemen, ik neem aan dat ik nog geen opvang voor de beestjes hoef te regelen want ze zullen ons toch niet meteen in het gevang zetten :-)??!!


Bouwput?!

De burgemeester van Alcaucín is gisteren blijkbaar opgepakt samen met zijn twee dochters vanwege enorme bouwfraude, er zouden 20.000!!! huizen zijn gebouwd op plekken die als ‘suelo rustico’ zijn aangemerkt.
In het verleden zijn er uiteraard vele vergunningen afgegeven op dit soort plekken, één van de redenen waarom de Junta nu uitgebreid aan het inventariseren is wat er allemaal 'mis' is gegaan en hoe ze dit in de toekomst tegen kunnen gaan.
Wellicht dat dit soort nieuws ook bijdraagt aan de 'illegale bouwactiviteiten paniek'.

Na een periode van heerlijk zonnig weer is het nu omgeslagen, het is Nederlands nat en grijs. De honden interesseert het niks, nat of niet nat, lekker buiten liggen doen ze toch het allerliefste.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ai, caramba, wat een verhaal! Ik zal duimen dat jullie niet als een stel bandito's naar het schavot geleid worden :-). Serieus: ik zal duimen dat het met een sisser afloopt.

Jullie gaan inderdaad een periode van slecht weer tegemoet volgens WOL en ik heb vanmiddag bij Coppelmans lente ingekocht: de nodige primula's en een rode camelia: als de lente niet naar mij komt, ga ik wel naar de lente.

Ook ziekig: buikgriep en keelontsteking, dus gedeelde smart is halve smart!

Muchos besos,
Monica

Unknown zei

Is this huge beast next to Dorus this little puppy that you just took over???