zondag, juli 25, 2010

Tranquilo






Vorige week zaterdag was de bruiloft van Rob(ert) en Lara. 
Een mooie gelegenheid om vrijdag weer eens 'groot onderhoud' te plegen :) en me lekker op te tutten zaterdag. De kerkdienst was om 17uur en jeetje wat was het warm. Ik droeg een mouwloos jurkje maar had voor de zekerheid een sjaal en mijn abanico in mijn tas gedaan omdat ik niet zeker wist of ik wel de kerk kon betreden met blote schouders maar gelukkig was dat wel het geval.
Rob en Lara zijn Engelsen zoals eerder gezegd en dat was ook wel zichtbaar in de kerk door het extreem hoge aantal bloemetjesjurken in de kerk :)
Wij hadden het natuurlijk warm, veel mannen in pak of hemd zag je gewoon met een drijfnatte rug zitten. De abanico kwam dus heel goed van pas.

Bijna 40 minuten te laat arriveerde de bruid en wat zag ze er mooi uit. Ook Rob was heel bijzonder in een soort flamenco pak met een hoge broek, sjaal om zijn middel, vestje en jasje en prachtige laarzen eronder.



Helaas waren de foto's in de kerk genomen erg slecht gelukt.


De dienst werd deels in het Spaans gedaan omdat het ook de gebruikelijke zaterdagavond mis was door een Spaanse (inval) priester en deels door familie van Lara die speciaal uit het Vaticaan was overgekomen om de mis te doen en hij deed het echt heel leuk.
Gelukkig dat we zo'n boekje met teksten kregen zodat het allemaal een beetje te volgen was.



Na de dienst zijn we snel naar huis gereden om 19uur, even opnieuw gedoucht, honden uitgelaten en om 20u begon het feest bij de ouders van Rob. Hun villa ligt hier niet zo ver vandaan, heel prominent op een heuvel en nu hadden we eindelijk de kans deze eens te bekijken. Het is een fantastisch groot huis met allerlei terrassen, trappetjes, niveauverschillen en overal weer kleine huisjes, een groot atelier, buitenkeuken etc etc, je kwam ogen tekort. Het is echt zo'n huis waar je elkaar kwijt zou kunnen raken of de hele dag rondjes achter elkaar aan kunt lopen :)
Het was heel mooi versierd met veel kaarsen en in bijna iedere boom hingen lampjes. Ook was er een live bandje waar we heerlijk naar hebben zitten te luisteren.





De dame met de mooie jurk is lerares Pepa van het zaterdag conversatiegroepje. De man op de foto met het bruine pak was ook familie van Lara en heeft gezongen tijdens de mis, super, zeker het Ave Maria was echt kippenvel!
Ook het eten was prima verzorgd - met zelfs een heel varken aan een spit - en het was een gezellige avond maar rond half 1 was ik doodmoe, waarschijnlijk door de warmte en zijn we vroeg weggegaan.

Dinsdag hadden we een change-over bij Stephen en hebben we flink ons best gedaan op het zwembad. Het water blijft een beetje troebel boven en sommige voegen zijn bijna niet schoon te krijgen dus een hoop geschrob en gedoe en tevreden zijn we nog steeds niet. Raar want onze eigen zwembad ligt er prima bij maarja dat krijgt niet de hele dag zon, alhoewel het nu hoog zomer ook niet veel scheelt.

Woensdag was de maandelijkse diva bijeenkomst en ik was samen met Renate en Inge ernaar toe gegaan. We waren maar met een klein groepje Diva's maar het was wel weer gezellig en het - vaste prik bijna! - broodje kroket weer heerlijk :)
Er werd gevraagd om vrijwilligers die willen helpen eea te organiseren en/of op de website te plaatsen en ik heb me opgegeven. Waarschijnlijk ga ik dan naar de volgende Diva bijeenkomst aan de andere kant van Malaga om de rest van de 'organisatie' te leren kennen.

Donderdag was het eindelijk zover dat we een afspraak hadden met Rob en Ibolja, bij jullie natuurlijk bekend van de weblog Spaanse dromen!
Het was een hele mooie rit naar Iznájar, we zijn binnendoor gereden via Zafarraya en Loja. 
Het zicht op het stuwmeer is adembenemend, het is zeker 4x zo groot als het Viñuela meer schat ik en mooi met de omliggende bergen.

We waren vroeg weggereden zodat we Iznájar nog konden bekijken.






In die hitte zijn we zelf in het fort geweest - vroeger blijkbaar in gebruik als gevangenis - daar had je helemaal mooi rondom uitzicht.
We wilden graag nog iets drinken maar alle 4 de bars bleken gesloten te zijn in het dorp dus zijn we dorstig naar Rob en Ibolja gereden. 
Jeetje, wat hebben zij een werk verricht aan huis en tuin en het is allemaal heel mooi geworden. Met enige jalouzie heb ik al het mozaiekwerk bekeken dat Ibolja heeft gedaan en uiteraard hebben we weer veel ideetjes opgedaan.

Na de rondleiding werden we verwend met indonesisch eten - Ibolja heeft een Indonesische moeder - echt superlekker. 

Heel snel was de gezellige middag om zijn we teruggescheurd want de honden zaten al vrij lang binnen maar hadden zich uiteraard uitstekend gedragen.


Dan krijg je een stukje worst!

Zaterdag weer samen naar de markt en tot mijn teleurstelling bleek ons groentenmannetje vakantie te hebben, althans hij was er niet. Gelukkig heb ik tegenwoordig bergen fruit en groente in voorraad - voor ons dieet alhoewel.... blijft lastig om niet te snacken en te snoepen vind ik zelf - dus we zullen niet door vitaminegebrek omkomen. Bovendien hebben we nog steeds veel tomaten, de cherrytomaten staan binnen overal in kleine bakjes te grijp en gaan er als snoepies in. 


Afgelopen week hadden we een nieuwe stoel voor in het zwembad gekocht want op dat luchtbed dat we hadden kon je niet lezen. Dus straks lekker luxe Stieg Larsson deel 3 uitgelezen, voor degenen die ze nog niet gelezen hebben, doen!!!



Ik zag dat ik in mijn vorige blog nog niet verteld had dat we eind september weer 6 daagjes naar Nederland gaan. Ruud wordt 40 en geeft een groot feest en ze hadden ons uitgenodigd om aanwezig te zijn, daar zeggen we natuurlijk geen nee op :)
Dus plakken we er een paar daagjes aan, Paul heeft zijn broers al lang niet meer gezien en wat winkelen of een bioscoopje zouden we ook graag doen.
Marian die in juni hier was komt samen met haar zus logeren, zo zijn de beestjes ook weer prima verzorgd en kunnen we auto's 'ruilen'.



De tuin ziet er op plaatsen belabberd uit momenteel maar het lijkt me niet zo'n strak plan om deze hitte te gaan snoeien en opruimen, niet voor de planten maar ook niet voor mij hahahha.
Voorlopig gewoon nog even 'tranquilo'




2 opmerkingen:

Anne zei

Leuke verhalen.
Ik blijf volgen. Fijne zomer!!!

Birgit zei

Hallo there :o)
Hierbij wel ik je graag mijn complimenten uitspreken voor je geweldige blog.
Echt super mooie foto's leuke en interessante berichten, ik heb het gevoel als op ik het allemaal mee beleefd heb. lol
Lieve groetjes en verder suces en plezier met jou mooie blog.
Birgit.Weber uit Rotterdam
mijn blog http://opdekoffiebijbirgit.blogspot.com misschien heb je eens tijd om op mijn blog te komen en ik hoor graag wat je ervan vind. bye bye en graag zal ik jou blog willen volgen als je het goed vind ?