maandag, februari 07, 2011

Ligt de wind in februari stil, dan komt hij zeker in april

Titels verzinnen blijft moeilijk, vandaar dat ik de hulp van Wikipedia heb ingeroepen. Ik weet niet of die weerspreuken ook geldig zijn in Spanje?



Het was hoognodig om de kapper te bezoeken. Toen ik heel charmant in de verf zat kwam er een buitenlandse dame binnen die een klacht had maar aangezien de twee kapsters geen Engels praten (behalve three thirty, ik weet ook niet waarom) mocht ik helpen met vertalen. De vrouw had vreselijk geblondeerd haar met hele donkere wortels en volgens haar was ze pas twee weken geleden geweest en ging de kleur gewoon weg onder de douche...nou ja toen ik haar eens goed bekeek zag ik ook dat het gewoon echt uitgroei was en de rest een bos dor stro. Nou ik ken natuurlijk die kappers termen ook allemaal niet behalve het standaard werk dus ik heb mijn vocabulaire aardig kunnen uitbreiden. Uiteindelijk was niemand echt blij maar zou de vrouw die week komen om de boel weer lekker bij te bleken, succes ermee....

Ik had de kapster de vrije hand gegeven om eens een ander modelletje te knippen en ze had het leuk gedaan. Ik krijg het zelf jammer genoeg niet zo mooi geföhnd zoals zij het deed maar alla.
Toen ik haar vroeg waarom ze eigenlijk helemaal geen Engels spreekt - terwijl ze volgens mij toch best wat buitenlandse klanten hebben - zei ze: 'waarom denk je dat ik kapster ben geworden', vond het wel humor :)



Met dit prachtige weer is het heerlijk om regelmatig een rondje berg te doen met de doggies.
Paul heeft flink aan de weg gewerkt en die ziet er grotendeels keurig uit en is redelijk goed berijdbaar geworden door zijn noeste arbeid, jammer genoeg is wel weer een flink stuk ingestort waardoor het op 1 plek erg smalletjes is geworden.
Dat is precies dat stuk waar Paul vorig jaar voor gewaarschuwd had toen die bulldozermeneer daar bezig was maar die vond het allemaal niet zo nodig.



Overal watervalletjes!

Als je nu een stuk over onze weg gehobbeld bent richting Alcaucín is het superdeluxe zodra je op dat strakke asfalt komt. Ik heb wat foto's gemaakt en ben nog van plan de gemeente Canillas de Aceituno er een paar te mailen!


Aan de weg van Puente Don Manuel richting Alcaucín zijn ze overal muren aan het bouwen van enorme rotsblokken om zo de erosie tegen te gaan, althans dat de weg niet iedere keer vol ligt na een regenbui.


Dat hele grapje kost wel wat centen.....
Ze zeggen dat alle potjes worden opgetrokken om wegen te herstellen en andere werkzaamheden (vervroegd) te laten uitvoeren maar ik blijf me toch afvragen waar dat geld uiteindelijk vandaan komt? Ja van de provincie maar kunnen die zoveel potjes blijven opentrekken?



Van de belangenvereniging SOHA was er ook nieuws over de illegale-huizen-soap, gemeentes moeten een inventarisatielijst indienen bij de Junta over de huizen in hun gebied. Blijkt dat Canillas de Aceituno (en Archez ook) weigeren mee te werken, jammer genoeg stond er geen reden in de nieuwsbrief waarom deze twee gemeentes niet meewerken....

Gisteren zijn we Ton en Rick gaan opzoeken in Cómpeta. Hun huis ligt op de weg naar Torrox Costa dus konden we over de snelweg rijden ipv dat binnen door gehobbel via Sedella en Salares, niet echt mijn favo route :)
Wat een leuk huis, erg modern en strak ingericht en een bijzonder orginele badkamer. Ik vind de stijl van ons huis natuurlijk ook mooi maar zo modern kan ik toch ook erg waarderen. Het was prachtig weer en we konden op het terras buitenzitten onder het genot van een drankje&hapje en genieten van het zeezicht. Het uitzicht is zo weids dat je aan de ene kant een puntje van Nerja/la Herradura ziet en aan de andere kant Fuengirola en de Montes de Malaga.
Jammer genoeg was het heiig dus op de foto's die ik heb genomen zie je niet zoveel...




Wederom bedankt voor de gezelligheid gisteren en succes als jullie deze week Arca Noah hondjes mee terug vliegen!

Vanmorgen was er al vroeg een bulldozer aan het werk bij het huis aan de 'overkant', tegenover de Pedro's. Het lijkt erop dat dat huis eindelijk opgeleverd gaat worden. Het is van Engelsen die bijna 5 jaar op een bouwvergunning hebben moeten wachten. Ze wilden het huis graag met goed isolerende materialen ed bouwen dus de Spaanse bouwers durfden dat niet aan of waren onbekend met de specifieke materialen die ze wilden gebruiken. Ik geloof dat een Deense of Zweedse aannemer dit gebouwd heeft. 

Jammer genoeg voor de eigenaren hadden ze eigenlijk geen geld meer om te bouwen toen de bouwvergunning er eindelijk was dus hebben ze steeds kleine beetjes laten bouwen en heeft het bijna 3 jaar geduurd voordat het af was. De bulldozer vanmorgen was een brede geul aan het graven, we speculeren dat ze overgaan van bouwstroom naar 'normale' stroom en die krijg je pas als je een 'final de obra' hebt.

Ook minder amusant voor ze is dat ze onlangs nog aan het dak gewerkt hebben waardoor de eens zo witte voorgevel nu licht oranje is geworden.....


Links zijn de 'Pedro's' en rechts het nieuwe huis

We houden het allemaal in de gaten :), leuk nieuwe 'buren'!




Ook onze 'buurhonden' Sarah en Jolly waren er deze week regelmatig, ze worden nu wel altijd 's avonds opgehaald door de eigenaar of zijn zoon. 
Ik heb het idee dat Sarah alias Bassie wat dikker is geworden, even in de gaten houden of ze niet zwanger is want ja spanjolen en puppies....we kennen de verhalen inmiddels toch?



Sarah


Jolly

Deze week hebben we ook aardig wat uren op de heuvel gewerkt en 'niveau 1' is klaar, hoera, wat een nette heuvel althans dat niveau dan he :)
Nu ga ik maar weer boven aan de weg beginnen bij de nieuwe aanplant en de vijgenbomen want daar staat het helemaal vol met onkruid, a la obra!


Kent u wellicht deze twee pyromanen??



Geen opmerkingen: