zaterdag, oktober 14, 2006

Huis sneller klaar dan verwacht

Gisteren kregen we de blijde boodschap van Caro dat het huis waarschijnlijk rond 1 januari al klaar is, dus 2 maanden eerder dan gepland. Alhoewel Antonio wel onmiddelijk had gezegd dat hij deze datum niet op papier wil zetten...
Dat is goed nieuws, maar Paul en ik besloten heel snel dat we toch de oorspronkelijke verhuisdatum (23 feb) zullen aanhouden en niet eerder gaan!
Het is op zich heel erg verleidelijk natuurlijk, we zijn er zooooooo klaar voor, maar aan de andere kant, er is al vanalles geregeld rond februari, en wat ik zelf ook belangrijk vind is dat we dan - voor de laatste keer hier - toch nog lekker rustig de feestdagen kunnen doorbrengen inclusief alle toeters en bellen, en dan ook het 'laatste' kerstdiner met mijn ouders.

Vorige week een checklijstje gemaakt welke documenten we nu precies nodig hebben voor de emigratie, en Paul heeft inmiddels zijn internationale uitreksel uit het geboorteregister al binnen. Helaas moet ik daarvoor zelf naar Belgie gaan, en het digitale loket is daar nog niet uitgevonden, ofja, ze hebben een poging gedaan maar dat werkt nog niet helemaal lekker.

Ik zou ook graag nog wat foto's ontvangen van het huis, maar er is geen enkel voorteken dat dat gaat gebeuren!
Op dit moment zijn ze blijkbaar bezig met de electriciteit en leidingen. Als dat klaar is kan Frans Bartels de vloerverwarming monteren, en moet er een afwerkvloer gestort worden.
Voor zover wij kunnen bedenken, moet er dan daarna gestuct worden, de tegelvloer kan dan gelegd worden, en kunnen ze het sanitair - ik hoop dat Antonio het systeem van een hangend toilet begrijpt, het is blijkbaar de 1e keer dat hij dat moet uitvoeren ondanks zijn protesten :-) - plaatsen en tegelen.
Vervolgens het schilderen van het houtwerk en dan zou het toch klaar moeten zijn.

Het blijft een beetje onzeker of Paul nu binnenkort naar Malaga gaat om hondjes te vliegen, anders zit er niks anders op dan nog 'even' geduldig te blijven tot de eigendomsregistratie rond is, als dat nog ooit gaat gebeuren....

Afgelopen week diverse festiviteiten op het werk, aan de ene kant opluchting dat ik een heleboel van die 'festiviteiten' niet meer mee hoef te maken, aan de andere kant zal ik het toch ook gaan missen, ik hoop alleen niet al te lang :-0!
Al tiempo el consejo...

1 opmerking:

Anoniem zei

van Paul kreeg ik vandaag pas voor het eerst lucht van deze weblog.
Hoe kun je nu commentaar verwachten als in ieder geval ik niet op de hoogte ben van dit log?
Het ziet er leuk uit.
In ieder geval veel plezier in het diepe warme zuiden en zorg dat dat zwembed en de gastenkamer op orde komt.
Gr Roel