vrijdag, oktober 20, 2006

Titels zijn moeilijk te verzinnen

Als je nog niet echt weet waar je over gaat schrijven - zoveel nieuws is er natuurlijk niet altijd - is een titel voor een blogje verzinnen al een aardige hindernis wat je zou kunnen weerhouden om een stukje te schrijven, maar deze keer dus niet.

Wat betreft het huis valt er niet veel te melden, en natuurlijk ook geen foto's ontvangen. Wel een mail met de opmerking dat het nu DE tijd is om de verplichte bomen (ja dat is een lang verhaal, maar als we nu geen bomen planten krijgen we de 1800 euro borg die we daarvoor aan de gemeente hebben betaald niet terug)te planten. Volgens onze berekening zouden we 75 bomen moeten planten, maar volgens Antonio is 50 ook wel genoeg.
Waarschijnlijk de inzet van de Spaanse amtenaren die het zou moeten controleren nu een beetje kennende gaat hij ze dus echt niet tellen :-)!
Dus er komen olijf-, vijgen-, amandel- en johannesbroodbomen op de bouwkavel ergens.

Ik moest even googlen hoe een johannesbroodboom eruit ziet en ik ben er niet echt van onder de indruk, maar waarschijnlijk zijn ze toch al dood in maart dus we zien wel weer.

Het visioen van eigen fruitbomen en groentes roept wel natuurlijk weer heel prettige vooruitzichten op - alhoewel, hoe lang duurt het niet voordat een boom vruchten gaat dragen? - zeker in combinatie met het kweken van groentes en kruiden, ik kan bijna niet wachten om ermee aan de slag te gaan!
Dus de kweekbakken gaan ook mee, ik heb inmiddels al een hele zak bloembollen (ja ook tulpen!) ingeslagen en ga binnenkort naar het tuincentrum om nog wat zaden te kopen.
Het is natuurlijk fantastisch alle mediterraanse planten die ze in Spanje hebben, maar een beetje experimenteren lijkt me wel leuk.


Het verhuisbedrijf komt 2 november de verhuisdozen brengen - en nog even controleren of het aantal m3 nog steeds hetzelfde is, dus maar goed dat we de keuken nog niet hebben gekocht bij Ikea! - dan kunnen we aan de slag.
Dit weekend ga ik misschien de zomerkleding een beetje uitzoeken en sorteren, dan kan dat al in dozen.

November zal een spannende en drukke maand worden.
We kunnen dus gaan inpakken, Paul misschien samen met Herman (zijn broer) nog even wat hondjes vliegen naar Malaga, en hopelijk gaan we dan ook nog met zijn tweeen om de hypotheek en zo te regelen.
Verder al verschillende leuke borrelafspraken ingepland en ik ga nog een workshop bonbons naken volgen, hmmmmm.
De cursussen tegelen en metselen worden deze maand afgerond, we hebben er tot nu toe niet echt veel van opgestoken maar wel wat handige tips en trucs geleerd.

En last but not least : ik mag eindelijk mijn ontslagbrief gaan schrijven en indienen :-)

Weer een maand bijna voorbij, weer een maand dichterbij....

Geen opmerkingen: