vrijdag, juli 25, 2008

Vakantiegevoel






Gisteren waren we naar Torre del Mar gereden om wat dingetjes te kopen. Natuurlijk hebben we dit gecombineerd met een drankje bij strandtent La Sirena.


Omdat we al uitgebreid geluncht had 's middags - zalm op de BBQ, hmmm - wilden we een klein hapje eten.


Ik had al vaker van die houten keetjes op de straat gezien waar ze 'Patatas Asadas' verkopen en je zag altijd dat het daar druk was. Dus hebben we dat eens uitgeprobeerd en het was heel lekker. Het is een gekookte/gepofte aardappel die opengesneden wordt en dan kun je de ingredienten kiezen die erop gedaan worden.

Ik had Patata Andaluz met ham, mais, aioli en tomatensaus en Paul had een Mejicana met kip en kaas, heerlijk!

Het was hartstikke gezellig in Torre del Mar, overal zijn kraampjes geopend 's avonds en de boulevard is gevuld met mensen die genieten de warme avonden, we kregen echt een vakantiegevoel!

Aan het einde van de boulevard is momenteel een grote kermis. Daar zijn we natuurlijk gaan kijken, harstikke leuk! Natuurlijk heel veel ouders met kinderen; een heleboel kleine meisjes droegen een prachtige Spaanse jurk en helemaal opgetut inclusief schoenen met kleine hakjes en haartooien, prachtig om te zien.







Ik vond het wel zielig dat één van de attracties (zie foto) bestond uit pony's die in een zielig rondje moeten lopen met de kindertjes op hun rug! De pony's zagen er goed uit, werden afgewisseld en ze hielden de vloer goed schoon, maar toch.......

Dierenrechten in Spanje is een hele discussie op zich, daar zou ik veel blogs aan kunnen besteden, maar dat ga ik maar niet doen.

Iets anders : ik zag dat het nu in Nederland eindelijk ook zomer is, geniet ervan, een heel fijn zomerweekend gewenst!



2 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, daar kan mijn Spaanse thermometertje met 20 graden vanmorgen om 08.30 uur natuurlijk weer niet tegen op :-D.

Maar, vergeleken met afgelopen woensdag is dit weer nu 'Hemel op Aarde'. Ook al hoorde je donderdag al !) weer hier en daar gemopper; het blijven tenslotte Hollanders, nietwaar?

Maar goed, als het goed is blijft het tot en met het komende weekend zomerweer, inclusief donderbuien.

In A'dam ging het gisteren om 16.30uur goed gieten en bliksemen; H&M deed goede zaken met parapluus!

Fijne vakantie verder :-D

Muchos besos,
Monica

Anoniem zei

Mmm, het is nu lunchtijd en het water loopt me in de mond bij het lezen over die patatas asadas!

Wat leuk zo'n kermis met meisjes in typische Spaanse jurken...geweldig voor foto's :-).

Het is hier de hele week mottig warm geweest. Ja, 't is ook nooit goed, hé. Krijgen we eindelijk weer eens zon, is het weer te benauwd! Het vervelende is alleen dat het binnen ook zo benauwd is, de warmte zit inmiddels in het huis. Vanmorgen nog alles lekker opengezet om te luchten, want buiten was het 23 graden en binnen 27, maar nu hou ik alles maar weer dicht tot vanavond want het is inmiddels 28 graden buiten en het zou hier oplopen tot 31.

Maar de komende 5 dagen wordt het 24-25 graden met regen- en onweersbuien dus dan koelt het weer af. Ik ga vanmiddag nog maar even lekker zonnen in de patio nu het nog kan!

Liefs en een knuffel voor Dorus!