zaterdag, augustus 22, 2009

Gezellige week


foto@Tugba


Zondag hadden we visite van Chris, een vrijwilligster van Arca Noah en haar man Rik die bij Christel 'op vakantie' zijn. Chris had me een tijdje geleden een beeldje beloofd dat haar moeder had gemaakt. Omdat ik zoveel paprika's van Antonio had gekregen had ik gevulde paprika's met bolognesesaus gemaakt voor de lunch, het was weer lekker.
Het beeldje is echt prachtig, we wilden het eerst buiten zetten maar daar is het toch wat te fragiel voor. Dus ik heb alle decoraties in huis een nieuw plekje gegeven maar uiteindelijk staat alles weer op zijn oude plek en moeten we nog wat leuks bedenken voor deze mooie dame.




Mijn vroegere bazin Maddy van de TU Eindhoven was op visite bij vrienden in Torreguadiaro en besloot dit te combineren met een bezoekje aan ons.
Maandagmiddag stond ik bij het busstation in Torre del Mar te wachten. De ene bus na de andere stopte maar geen Maddy. Na een uur belde ik Paul die vervolgens even mijn mail checkte op haar telefoonnummer en die zag dat ze pas dinsdag zou komen en niet maandag :). Maar goed, de ingredienten voor een paella waren in ieder geval waren al ingeslagen en dinsdagmiddag een herkansing! Gelukkig arriveerde ze toen precies op tijd en reden we snel naar huis.
Het was ontzettend leuk om weer eens bij te praten en het wel en wee van de universiteit te horen, tenslotte heb ik daar toch ruim 7 jaar gewerkt.

Woensdagmiddag vloog Maddy alweer terug dus een kort maar krachtig bezoekje! Het plan was om haar naar het vliegveld te brengen 's middags en dat uiteraard weer te combineren met een bezoekje aan Bauhaus en voor mij te kijken voor een nieuwe computer want de oude pc begon steeds meer kuren te vertonen. Toen we rond half drie richting Bauhaus reden merkte Paul op : 'het is wel erg rustig daar!'. Dat bleek te kloppen want alle winkels waren dicht?? Even diep nagedacht of het een feestdag was maar dat bleek niet zo te zijn. Maar de jaarlijkse feria van Malaga - die een week duurt - begon die dag dus waarschijnlijk was daarom alles dicht, tja!

Voor de broodnodige verandering zijn we via de kustweg N-340 richting Torre gereden, best eens leuk door al die plaatsjes te rijden die je normaal alleen op de afslagborden op de snelweg ziet. In Torre del Mar bij La Sirena even een visje gegeten met een roseetje en toen even naar het winkelcentrum want hier was alles gewoon open. Hadden ze bij Eroski een mooie aanbieding voor een computer dus ik kan nu breedbeeldkijkend weer lekker aan de slag!
Wel even wennen van Windows XP naar Vista in het Spaans, ik heb nog een beetje het gevoel dat de pc mij onder controle heeft ipv andersom :)

Afgelopen week is de dochter van Christel - Maacha - bevallen van een dochtertje, Aïsha genaamd.



Donderdag hadden ze een babyborrel georganiseerd en zijn we 's avonds naar Alhaurin gereden. Rik (de man van Chris) in in Belgie bakker en had de catering verzorgd dus de hele avond werden we verwend met heerlijke hapjes en later met vlaai en een prachtige taart!



We werden vergast door een optreden van Luc (rechts op foto) en zijn vriend die saxofoon speelde en die heerlijke jazznummers speelden. Twee gasten hebben nog franse chansons gezongen en later speelde een Engelse jongen ook nog geweldig saxofoon. Wederom dus een zeer zeer geslaagde avond!



Tenslotte willen we graag JP en Pernilla nog feliciteren die vanaf volgende maand in Alcaucin zullen gaan wonen, zo'n 10 minuten hiervandaan in een heel mooi huis! Succes met de allerlaatste loodjes in Nederland!

3 opmerkingen:

Anoniem zei

mooie datum 14-8 :-)
x N.

Patries zei

ja makkelijk onthouden wordt het zo :))))

Anoniem zei

Hola amigos!

'Aqui' is het herfst geworden: amper twaalf uur geleden was het nog zomer (Aquabest, Paul, chillen en prosecco) en nu regent het. En dat houden we de hele week volgens WOL, ai caramba!

Besos y saludos,
Monica