zondag, augustus 09, 2009

Tugba en Koray






Woensdag hebben we Tugba en Koray opgehaald op het vliegveld, het was fijn ze weer te zien na ruim 4 jaar. Uiteraard werden we ook weer verwend met veel leuke Turkse kadootjes. Zo kregen we hele dunne katoenen handdoeken die gebruikt worden in Turkse hammans, heel fijn dun katoen dat snel opdroogt, niet zo warm is en heel weinig plek inneemt in een strandtas.



Donderdag hebben we uiteraard bijgepraat, véél gegeten en gedronken en lekker gerelaxt. Tugba is een enthousiaste fotografe en ze heeft een Nikon D90 camera waar je héle mooie foto's mee kunt maken. Ze houdt dagelijks een blog bij over en voor haar dochter Defne - zie link 'Life with Defne' - die een groot lezerspubliek heeft. Omdat de blog in het Turks is is het lezen wat moeilijker :) maar de foto's spreken vaak voor zich.
Ze had dus ons hele huis gefotografeerd en mooie foto's (ik herken het bijna niet!) gepubliceerd, kijk even op blog 7 augustus en blog 6 augustus. Onmiddelijk kreeg ze verschillende reacties en e-mails met de vraag waar dat hotel Las Papacados gelegen was en hoe mensen konden boeken hahaha!
's Avonds zijn we naar Alcaucín gereden in de veronderstelling dat de feria 2009 was begonnen maar dat bleek pas vrijdag te zijn dus waren we na 2 biertjes weer snel thuis.




Vrijdag zijn we in Torre del Mar bij la Sirena gaan lunchen en 's avonds had ik op verzoek van Tugba paella gemaakt en al zeg ik het zelf, het was echt verrukkelijk! Ik had ook zoveel verse vis erin gedaan dat er bijna geen plek meer was voor de rijst. Op advies van Christel had ik in plaats van alleen water een deel witte wijn gebruikt (300ml wijn en 700ml water), geweldige tip!







Daarna wederom naar Alcaucín gereden - zonder Paul want die was erg moe - omdat ze toch graag een Spaans feest wilden zien. Nouja, ik vond het vrij teleurstellend, vorig jaar in Canillas de Aceituno was het mooier opgezet en véél gezelliger. Bovendien was ik niet onder de indruk van de artiesten die we gezien hebben, het werd ook te laat om op de hoofdact flamenco te wachten en rond 2u waren we weer thuis.










Kort nachtje want om 5:15u liep de wekker af en om 5:45u zaten we in de auto richting treinstation van Malaga en hebben we ze keurig op tijd afgezet.
Hopelijk duurt het niet weer 4 jaar voor we ze weer zien!
Tuğba ve Koray, biz de ziyaret zevk ve çok tekrar görmek güzeldi!
(met dank aan Google translator, alhoewel ik twijfel of het helemaal klopt!)

3 opmerkingen:

defneyleyasamak zei

dearrrr, terrible translation of the google again :)

it is also very pleasure to see you. i also posted these photos on my blog today.

to be honest, i already missed you. another 4 years is toooo long :)

Anoniem zei

Hola Patries,

Wat ben je blond en wat heb je kort haar zeg. En bruine, brede schouders achter die long drink glazen :-D!

Ik geloof meteen dat jullie het goed naar de zin gehad hebben en de foto's zijn inderdaad prachtig, ik had ze al gespot op weg naar andere mooie foto's.

Ik krijg meteen zin in vakantie, Spanje, zon en tinto de verano.

Muchos saludos y besos,
Monica

Anoniem zei

zeer interessant, bedankt