woensdag, december 23, 2009

Natte Kerst?

Na onze terugkomst uit Torrevieja hebben we een paar dagen rustig aan gedaan, ook omdat het weer niet geweldig was maar tegen het weekend was het weer een heerlijk temperatuurtje. Kwam goed uit want ik moest een nieuw huis opnemen en het is altijd prettig als de zon schijnt als je foto's moet maken.

Dus toch weer verder geklust buiten, inmiddels is alles gestuct en zijn we klaar met het bestraten aan de voorkant, hoera! Als extra hoogtepunt is de betonmolen na 3 jaar naar de achterkant van de tuin verhuisd en heeft Paul ook nog de twee grote zakken zand naar achteren verplaatst, geweldig dat de bouwrommel eindelijk daar weg is!! Nu nog een emmertje latex en dan gaat het er echt op lijken.








13 december en alles staat nog in bloei


Maar wat zijn onze hondjes toch slim! Aan de voorkant kunnen ze nu echt niet meer weg maar omdat de zakken zand aan de achterkant tegen de muur stonden, konden ze daar weer ontsnappen :)!




Die donderdag was ik niet naar Spaans gegaan, foei foei en de week erna kreeg ik een berichtje dat op maandag en dinsdag de casa de cultura gesloten was dus zou er geen les zijn. Dat bleek achteraf niet te kloppen maar donderdag was de laatste les van dit jaar, in januari gaan we verder tot juni. We waren in eerste instantie maar met zijn 2-en, later kwamen nog 2 Engelsen binnenvallen en hebben we gezellig een uurtje gekletst met onze profesora Meghan. Ik wist dat er vrijdag een afsluitend etentje was voor alle groepen waar Meghan les aan geeft (ze geeft niet alleen Spaans maar ook Engels aan Spanjaarden en bovendien ook nog les aan analfabeten) maar ik had me niet opgegeven. Meghan haalde ons over toch te komen dus na een belletje naar Paul besloten we dan ook te gaan.

Vrijdagavond regende het enorm en bleek de andere toegangsweg naar het dorp ineens verdwenen te zijn. Paul was zo lief me voor de deur van het restaurant - waar we overigens nog nooit waren geweest, ik wist niet eens dat in dat deel van Canillas de Aceituno nog een restaurant was - af te zetten en zelf op zoek te gaan naar een parkeerplaats. We zaten met allemaal Nederlanders aan 1 tafel wat op zich heel gezellig was maar op zich de hele avond was een beetje teleurstellend. Het eten was matig en met name zeer weinig en de mujeres gingen op een gegeven moment (waarschijnlijk?) kerstliedjes zingen. Paul zat zich echt af te vragen wat hij daar nu zat te doen, ik ben natuurlijk al eea gewend in het kader van de Spaanse inburgering :)


De mujeres van Canillas







Overdag had ik de kerstboom (het lijkt net echt een V&D boom!) opgezet en de andere decoraties weer tevoorschijn gehaald. Ieder jaar - hebben jullie dat ook? - is er wel weer een ge-emmer met die lampjes, in Nederland kocht ik gewoon ieder jaar nieuwe bij het Kruidvat!, maar na wat uitzoeken had ik dan toch twee snoertjes gevonden.
Helaas sprong de dag erna 1 van de snoeren kapot wat zou betekenen dat ik de hele kerstboom weer zou moeten aftuigen, dus weinig lichtjes in de boom dit jaar!



Na vrijdag werd het weer maar slechter en slechter. Gisteren zouden Ton en Charlotte komen eten maar 's morgens hebben we na overleg toch maar besloten het even uit te stellen want het heeft enorm gehoosd en de weg is 1 en al blubber geworden. De honden weigerden zelfs naar buiten te gaan gistermorgen en ook vanochtend waren ze niet echt happig om even te gaan plassen!

Vanmorgen rond een uur of 5 begon het te stormen en een inspectie liet zien dat onze pimienta boom waarschijnlijk kapot is, ons mooie nieuwe rode hekje is kapotgewaaid en ook andere planten hebben er weer flink onder geleden, blijft toch een beetje balen maarja niet veel aan te doen natuurlijk.

Net zoals andere jaren lukt het hier toch niet zo goed om in de kerststemming te komen en hebben we ook niks bijzonders gepland voor het weekend, alhoewel ik hoop dat we het gemiste etentje met Ton en Charlotte snel kunnen inhalen!





In Nederland is het prachtig wit zag ik, pap had nog foto's gestuurd van hun tuin die onder een dik pak sneeuw lag, ziet er (binnen :)) toch altijd mooi uit!

Maar via deze weg wil ik jullie - die hopelijk wel al in de stemming zijn! - fijne kerstdagen wensen, geniet ervan! Feliz Navidad!

2 opmerkingen:

defneyleyasamak zei

The lavenders look so nice dear. I still keep the ones I picked from your garden...
Happy new year!

Anoniem zei

De tuin ziet er goed uit.Jullie zijn net op tijd klaar met dit regengeweld.Hebben jullie nog droge voeten.
Feliz AñO 2010.
HENNY INGE EN FADO.