zondag, mei 02, 2010

Dia de Morcilla en andere zaken



Na een aantal mooie dagen heeft het toch ook weer geregend midden april, uitstekend voor de tuin en voor ons even een paar dagen 'niksen'. Op zo'n druilerige zondagmiddag kan ik ineens zin in bakken krijgen en het resultaat was een lekkere kersenkruimeltaart. Gewoon kersen uit een glas, gaat prima.
Lekker met een café solo y cuarenta y très.....

Toen het weer opklaarde uiteraard weer buiten verder en tot onze grote verbazing zijn er ineens allerlei dingen 'klaar'. Genietend loop je rond in de tuin of zit je op het terras zonder 'werk' te registreren, heerlijk.
Niet dat we ooit helemaal klaar zullen zijn denk ik maar de meest dringende dingen zijn echt terminado!!


Het zwembad moet nog een paar keer gestofzuigd worden maar ook dat begint er weer op te lijken. Niet dat we erin gaan als het water 20 graden is maar alla...


Nieuwe terras aan de achterkant met in de borders iniminie plantjes




In Torre del Mar zitten een 'kussenzaak' en daar slagen we voor nieuwe tuinkussens. Knalgeel, even wennen want het is niet echt mijn kleur normaal gezien.
Om het gezelliger te maken aan de voorkant kopen we voor de tafel een lavendelblauwe parasol met voet, leuk!





Paul heeft heel crea-bea zelf een trelis gemaakt aan de voorkant achter de muur - om te voorkomen dat Kaat steeds over de muur springt maar nu springt ze ertussen door...... -  met takken die hij hier en daar heeft afgeknipt.

Voordat de nieuwe kussens gebruikt kunnen worden moest de houten tuin set dringend geschuurd en gebeitst worden. Ik heb deze keer brillante beits gebruikt, ik vind dat glimmend niet zo mooi maar dat slijt er waarschijnlijk snel genoeg van af.



Karel is mega blij dat de bank weer op het terras staat, hij ligt er constant te slapen.

De laatste zondag van april is altijd Dia de Morcilla (bloedworst) in Canillas de Aceituno. Een groot feest waar zelfs bussen met mensen naartoe komen, waarschijnlijk omdat de bloedworst en vino de terreno gratis verstrekt worden, Hollanders zijn niet de enige die gek zijn op gratis :)
We hadden dit festijn nog nooit bezocht en deze zondag was het ook nog eens prachtig weer dus gingen we rond 2 uur naar Canillas. We moesten de auto helemaal in het begin bij het voetbal stadium parkeren, zo'n drukte hebben we daar nog nooit meegemaakt. 



Het was inderdaad gezellig druk, overal stonden biertaps buiten, kraampjes die vanalles en nog wat verkochten en mensen die in ellenlange rijen stonden voor een stukje morcilla en vino. Zo lekker vind ik dat nu ook weer niet dus liepen we door naar het plein waar we Chris, Tineke, Theo en Heleen troffen, later kwamen Henny en Inge ook nog.
Vandaag was het Paul die de meeste foto's heeft genomen.











Er was gezellige live-muziek en de mensen dansten volop op straat!






Gelukkig staken de vuilnismannen in Canillas niet...

Na een paar Miguels in plastic bekers - vandaag voor de torenhoge prijs van 1,50 want de Morcilla moet toch betaald worden! - hebben we met Chris en Tineke nog wat teleurstellende tapas gegeten en waren we rond 6 uur weer thuis.

Afgelopen week weer naar Spaanse les in het dorp, we hebben het nu over cultuur en kunst in Andalusie. Het einde komt bijna in zicht, half juni is de inburgeringscursus afgelopen. 
Op zich jammer, aan de andere kant tijd om weer wat anders te gaan doen. Ik ben aan het dubben of ik iets met schilderen of iets met fotografie wil gaan doen, de komende tijd kijken wat de mogelijkheden zijn in de nabije omgeving. Schilderen is helemaal twijfelachtig, ik heb nooit kunnen tekenen, ik krijg nog geen koe op papier, maar volgens kenners is dat ook niet nodig?! In ieder geval als ik iets nieuws zou gaan doen wacht ik wel tot na de zomer.

Gisteren was er na 2 weken 'vakantie' ook weer Spaanse conversatieles. Van tevoren moest ik een nieuw huis gaan opnemen en kwam ik 20 minuten te laat op de les. Maar dat kan in Spanje natuurlijk, de lerares is zelf ook wel eens te laat :)
We hebben onder andere het lied 'Gracias A La Vida' behandeld van Mercedes Sosa. Ik had nog nooit van haar gehoord maar het is een prachtig nummer.
We kregen van Lara een uitnodiging voor haar bruiloft in juni. Grappig dat ik zowel Lara en Rob ken maar ze nooit als stelletje gecombineerd had :). 


Vandaag nog even genieten van het zonnetje en wat in de tuin werken. Morgen kunnen we boven in het huis van Stephen aan de slag want hij komt zelf deze week. Ook staat er een bruiloft op het programma in Arenas en uiteraard weer 3x Spaans. 
De week erna komt Marian een paar dagen logeren, gezellig weer visite, we kijken ernaar uit!







2 opmerkingen:

Anoniem zei

Waauw, wat ziet het er super uit allemaal!! En wat hebben jullie hard gewerkt om het allemaal zo mooi te krijgen!

groetjes uit een regenachtig Limburg, N&R

Anoniem zei

De terassen voor en achter zien er heel mooi uit.
In juni kunnen we het echt bewonderen wat jullie allemaal gemaakt hebben.

Groeten uit een koud stevensweert

Toos en Pap