donderdag, mei 20, 2010

Meet Harrie

Paul is bij de dierenzaak een nieuwe kanarie gaan kopen, zelfs met korting omdat Arie toch relatief snel dood was, dus meet Harrie:



Harrie vond het natuurlijk allemaal nogal eng dus hij gaf geen kik de eerste dagen, wel zat hij de hele dag in zijn voerbak, ik geloof dat hij uitgehongerd was. Ook stukjes appels gaan er rap in.
Omdat we vonden dat hij na een week toch wat geluid moest produceren heeft Paul hem gisteren gestimuleerd door de hele dag cd's te draaien met natuurgeluiden. Op een gegeven moment was ik op de badkamer en dacht ik dat er een overstroming was, maar het bleek het geluid van de 'rustgevende' watervallen te zijn die door de speakers klonken.
Inmiddels piept hij wel een beetje (of zou hij oorpijn hebben??) maar zingen is er nog niet bij. Doe je best Harrie!

Vorige week dinsdag zou Marian een paar dagen komen logeren, maar door de aswolk was uitgerekend dinsdag het vliegveld van Malaga gesloten, dus heeft ze haar ticket omgeboekt naar juni. Kwam op zich wel goed uit want het weer was niet geweldig vorige week, fris en 2 dagen flinke wind.
Inmiddels is het (bijna) zomer met lekkere temperaturen overdag rond de 28 graden, maar 's avonds koelt het nog behoorlijk af.


Ik had speciaal een appeltaart gebakken dus Marian heeft iets gemist :). Ik had niet alleen appels gebruikt maar ook wat amandelspijs, gedroogde abrikozen, rozijnen en kaneel en het was erg lekker.
Charlotte gaf me gisteren nog de tip dat als je basterdsuiker gebruikt ipv gewone kristalsuiker het deeg iets minder hard wordt..

Afgelopen weekend waren er allerlei festiviteiten , San Isidro (de Labrador) dat in verschillende plaatsen groots gevierd wordt, ook in Canillas werd de oogst ingezegend. Maar omdat Stephen en Janina zaterdagavond hier waren en het relatief laat geworden was waren we te duf om naar het dorp te gaan zondag, volgend jaar maar weer!
Op zaterdag werd er in Alcaucin om 08:38u 's morgens al het eerste vuurwerk de lucht ingejaagd!

Maandag ben ik de eerste keer te voet naar Alcaucín gelopen, uiteraard met Paul en de doggies. De wandeling viel me best mee, alhoewel ik blij was dat ik in het dorp op een terrasje kon ploffen. De terugweg - in een greppel een slang gezien, bah!! - hebben we via de kam en vervolgens langs de rand van het natuurpark gelopen. Op een gegeven moment zagen we dat de draad van het natuurpark behoorlijk omhoog stond en het bleek echt mensenwerk te zijn want een dier kan zo'n grote steen niet zo wegschuiven. Paul daarom de steen weer teruggelegd en toen ik de andere kant uitkeek zag ik twee stroppen! Hufters, dieren via de omheining naar buiten laten komen en dan regelrecht in een strop laten lopen. Dus hebben we uiteraard de stroppen onschadelijk gemaakt. Ook zag je overal lege patronen en patroondoosjes liggen, opruimen is er niet bij voor de jagers....


Het blijft jammer dat er hier overal rotzooi gegooid worden, doodzonde in zo'n mooi natuurgebied!

Twee dagen na de wandeling heb ik kunnen genieten van flinke spierpijn met name in mijn schenen.

Gisteren was er weer Diva's in Torrox Costa bij Carina. De opkomst was niet erg groot deze keer maar we hebben weer gezellig geklept, gesmuld van een broodje kroket en met toestemming van de Diva's heb ik onderstaande foto gemaakt.



María uit Colmenar was de eerste keer bij de Diva's, wel interessant om te horen dat zij in de politiek heeft gezeten in Cómpeta als wethouder, uiteraard is de hele 'illegaliteit' van huizen op suelo rustico uitgebreid besproken, het houdt de gemoederen van iedereen wel in mindere of meerdere mate bezig.
Ook de burgemeester van Canillas de Aceituno is beschuldigd van een 'crimineel feit' dat uiteraard met een bouwvergunning te maken heeft, het artikel dat in Malaga Hoy stond hebben we uitgebreid besproken tijdens de Spaanse les op zaterdag. Veel van alle publiciteit rondom de zogenaamde illegaliteit heeft toch heel erg met politiek te maken en de politieke partij waartoe een burgemeester behoort, moeilijk te begrijpen als buitenstaander. We wachten gewoon allemaal rustig af, tenslotte hebben we nog wel andere gespreksonderwerpen, zeker met de Diva's :)

Morgen gaan we lekker naar het strand met de doggies. Wel nog even een parasolletje scoren bij een bazaar, want 1 van de grimbergen parasols ligt ergens beneden op de heuvel.
Vamos a la playa, ohohohoho!!!

Geen opmerkingen: