vrijdag, mei 07, 2010

Matrimonio

Woensdag voor het eerst een huwelijksvoltrekking meegemaakt. Paul en Margot die in Arenas wonen gingen woensdag trouwen. Ze zagen er prachtig uit, het was mooi weer - gelukkig maar want het had twee dagen echt heel hard gewaaid - maar in Arenas was het prachtig! Op 1 of andere manier heb ik het klaargespeeld om de foto's van Arenas zelf weg te gooien maar gelukkig is er nog wat bewaard gebleven!







De vertaling van het Spaans naar het Engels leverde wat lachsalvo's op waardoor het een zeer ontspannen formaliteit is geworden! Una felicitación Margot y Paul!
Toen ze naar buiten kwamen werd er druk met rijst gegooid. Er stonden een aantal Spaanse dames naast me die ik vroeg of dat ook een traditie is in Spanje. Er werd druk si si gezegd, rijst is het symbool voor comida, erg belangrijk natuurlijk voor een goed huwelijk :)!

Daarna zijn we met Ton en Charlotte op zoek gegaan naar een terrasje - waar de borrel was, was plotsklaps gesloten na de ceremonie, buit binnen?? - maar dat konden we niet vinden in Arenas.
Daarom zijn we gezellig een wijntje bij Ton en Charlotte gaan drinken, wat resulteerde in een heerlijk etentje met stoofvlees en frietjes, hmmmm!

Donderdag was het heel zacht weer en had ik Karel's voorbeeld gevolgd om lekker met een boekje buiten op de bank te gaan liggen. Vervelend was dat ik om 16:53u pas wakker werd, de Spaanse les begon om 17u :)

Vandaag naar een nieuwe kapper in Caleta de Velez gegaan. Ik viel bijna uit mijn stoel toen nadat de verf erin gezet was me een kopje koffie werd aangeboden, dat heb ik nog nooit nergens meegemaakt, althans niet bij een Spaanse zaak! Het was wel interessant, ze doen daar ook schoonheidsbehandelingen, acryl- en gelnagels en allerlei andere zaken dus het is een komen en gaan van mensen.
Ik ben tevreden over het knippen, de kleur iets minder maar als het zomerweer wordt is dat waarschijnlijk toch binnen de kortste keren weer weg.

Ook vandaag is onze trouwdag, alweer 6 jaar geleden zaten we op het gemeentehuis in Heeze-Leende, vervolgens een lunch met familie en vrienden en toen de TGV naar Parijs, leuke herinnering!

En wat eten Nederlanders in Spanje op hun trouwdag???

Geen opmerkingen: