maandag, augustus 09, 2010

Feria 2010



Vrijdagavond reden we rond half 9 naar Canillas de Aceituno. Het programma zou veel later beginnen maar we wilden eerst even iets eten bij Sociedad. Omdat ik geen tafel gereserveerd had was ik bang dat er geen plek zou zijn maar gelukkig was dat wel het geval, waarschijnlijk ook omdat we zo vroeg waren.
Het viel ook op dat de mensen die aan het eten waren op een enkele uitzondering na allemaal buitenlanders waren of kwam dat alleen door het tijdstip??



Ik had als voorgerecht gazpacho genomen en Paul morcilla Canillera (oftewel de inmiddels bekende bloedworst). Ik had de gazpacho nog niet half op toen het hoofdgerecht kwam, dat gebeurt hier wel eens vaker. Ik had een filet van dorado besteld maar die viel heel erg tegen, bovendien was een middenstukje m.i. niet helemaal gaar.

Voor mij de zoveelste teleurstelling als je hier uit gaat eten, althans in een Spaans restaurant. Het eten is toch erg matig en met weinig fantasie bereid, vandaar dat we meestal indisch of iets anders eten als we uit gaan. Bovendien is onze vaste thuiskok :) niet slecht in het bereiden van lekkere maaltijden hahahahaha.
Wel kregen we een glaasje cava aangeboden, aardig.

Vervolgens naar de Plaza waar de optredens zouden beginnen maar het was nog akelig leeg.
Daarom heb ik nog een rondje door het dorp gemaakt om wat foto's te nemen maar het blijft erg lastig om 's avonds goede foto's te nemen als je de flits niet wilt gebruiken.




Op de route naar het centrum stonden allerlei kraampjes met voornamelijk speelgoed en snoep en op de parkeerplaats waren voor de kinderen diverse attracties opgesteld.


Ook trof ik Pepa, Rob, James, Martha en Lara en natuurlijk even gevraagd hoe het bruidspaar het maakte!

Toen ik terugkwam bij ons tafeltje zaten daar ook Chris en Tineke, die samen met hun dochter Wubke en vriendje waren aangeschoven, gezellig!
Uiteindelijk begonnen de optredens, eerst kwamen de flamencoklasjes, de kindjes van 3 tot 10 jaar! Sommige verbazend goed, anderen gewoon vertederend.
(erg fijn trouwens dat bord met eenrichtingsverkeer recht voor het podium!)




Daarna kwam de echte flamenco maar ik vond deze toch wel erg kwelerig op een gegeven moment en rond 1 uur zijn we naar huis gegaan. Of de zanger op de foto nu DE Antonio van Canillas - zie foto standbeeld boven- was weet ik niet, ik vermoed van niet.


Het was al erg bewolkt toen we naar het dorp reden maar daar zaten we echt in de wolken en miezerde het op een gegeven moment, niet echt aangenaam alhoewel het verre van koud was.

Het is sowieso raar weer al een paar dagen, veel bewolking met een redelijke temperatuur, maar als de zon dan ineens doorbreekt is het bloedjewarm en de luchtvochtigheid meestal hoog.

Gistermiddag was het ook zo bewolkt en besloten we met de honden een rondje berg te doen. Halverwege brak de zon ook door, phoeh wat was het warm.
Toen we bij het half-af huis van Antonio naar beneden liepen zag je in de bocht een enorme modderplas, waarschijnlijk ergens een ondergronds lek?
Enfin, Kaatje bedenkt zich geen seconde en springt er recht in en ging daarna tijgerend over haar buik door de hele modderpoel..........






Is toch goed zo'n modderbad nietwaar?

Thuis haar meteen onder de tuinslang gezet want ze rook ook niet echt lekker....daarna geprobeerd haar nog eens het zwembad in te krijgen maar dat wil ze echt niet.

Gisteravond was het plan om naar de feria in Alcaucín te gaan maar wederom was het zo grijs en donker dat we maar niet zijn gegaan. Echt raar weer, dat hebben we hier nog nooit meegemaakt in augustus.
Aan de andere kant, als je alle beelden op TV ziet van het noodweer overal in de wereld, maak ik me toch wel eens zorgen..........

Nu weer hoog tijd om de strijk eens bij te werken. Ik snap werkelijk niet waar al die strijk vandaan komt, voor mijn gevoel dragen we zo weinig kleren, tja :)
Dorus, Kaat, kom eens hier!!!!!!










1 opmerking:

Anoniem zei

Je hebt er nog werk van gemaakt de afgelopen bloggen.
De feira ziet er goed uit.
Heb je Kaat nog schoon gekregen na het modderbad?
Groetjes,

T&P