zondag, september 19, 2010

Bijna



Vorige week donderdag waren we gezellig weer eens naar de markt in Torre del Mar geweest, in de zomermaanden vind ik het te druk daar maar nu het seizoen langzaam afloopt kun je tenminste weer parkeren in Torre del Mar.
Het was toch nog erg druk, zeker in vergelijking met de markt in Alcaucín :)
Ook heb ik eindelijk de hallal slager gevonden in Torre del Mar maar hij had de kruiden helaas niet voor de tajine die ik wilde hebben. Op de markt staan er ook diverse kramen met kruiden en bij de laatste heb ik ze dan eindelijk gevonden!








Woensdagochtend was er Diva's en ben ik met Renate en Inge al op tijd vertrokken, het was de eerste keer dat ik 'gastvrouw' mocht spelen hahaha. De opkomst was erg groot deze keer, altijd weer leuk met 'nieuwe' gezichten.
Daarna zijn we nog een drankje gaan doen bij een chiringuito in Torrox Costa om te proosten op Renate haar verjaardag, nogmaals proficiat Renate!
Toen werd het nog opschieten want ik zette Renate om 17u pas af in Alcaucín en de kennismakingsles Spaans was om 17:30u in Canillas de Aceituno.

Nog snel een café solo en het leslokaal binnen. Ik vond het zo vreemd om daar allemaal de Engelsen van groep 1 te zien zitten maar ik ging zitten en wachtte af. Heleen kwam even later binnen en na een paar minuten ook Marloes.
Onze nieuwe lerares Maribel is een jonge meid en ze sprak ontzettend snel Spaans, we hebben diverse malen moeten vragen of ze iets langzamer wilde praten. Toen bleek dat Maribel helemaal niet wist dat er twee groepen waren en dat er maar voor 1 groep les is ingepland, gelukkig deze keer wel 2 uur in plaats van 2 keer per week 1 uur.
Tja en nu?? Ik gaf aan dat ik het geen probleem vond om mijn grammatica (is die aanwezig?) te herhalen en ik geloof dat de Engelsen het wel handig vonden dat wij iets verder waren want we moesten regelmatig voor ze vertalen als Maribel iets zei.
Dus het compromis is geworden dat we 1 uur grammatica doen en dan 1 uur cultura en zien of dat werkt, ik ben erg benieuwd want - ja sorry companeros - de Engelsen zijn nu eenmaal niet zo snel en goed met Spaans.

Na de kennismaking hebben we nog een drankje gedaan op het terras en Marloes vertelde dat het zaterdag conversatie groepje van Pepa helemaal uit elkaar is gevallen door geen zin/geen tijd/verhuisd/iets anders.
Dus heb ik deze week een voormalige klant van mij gemaild die onlangs in Sedella is gaan wonen en in Nederland Spaanse les gaf en gelukkig is ze geïnteresseerd om iets te doen dus even informeren of er nog meer belangstelling is onder de Nederlanders en kijken wat we dan eventueel gaan doen.

Deze week ook wat vijgenbomen en plantjes ingeslagen en de eerste 5 vijgenbomen zijn geplant langs de weg, ziet er meteen een stuk beter uit.
We hebben verschillende uurtjes op het stuk naast de weg gewerkt en het begint er langzaam op te lijken!
Paul vindt het erg jammer dat er nog niet gefikt mag worden, zeker nu er zo'n enorme afvalberg onkruid is ontstaan, maar de boetes zijn zo hoog dat je het risico echt niet kunt nemen.



Vanmorgen hebben we ook de eerste knallen van de jagers gehoord, begint dat gedoe weer.........

Vorige week heb ik veel planten kunstmest gegeven en we hadden paar weken geleden ook al vele dode bloemen etc verwijderd en je ziet het resultaat meteen. Er zijn natuurlijk een paar late bloeiers zoals de Bignonia maar sommige planten beginnen gewoon weer aan de tweede bloei. Ook hebben we al diverse trossen van onze eigen klimdruif gegeten en ze zijn heerlijk.
Het licht met zonsondergang is nu extra mooi om foto's te nemen.




Karel blijkt niet te houden van bananen!




De temperatuur is na zonsondergang weer zodanig 'laag' dat het buiten zitten daarna bijna geen optie meer is. Ach, gewoon lekker op de bank 's avonds voor de tv is ook weer lekker na de zomer.


Over een paar daagjes gaan we naar Nederland. Voor Paul al bijna 2 jaar geleden, voor mij nog niet zo lang.
Het zal weer een drukke week worden met het feest van Ruud, diverse etentjes, bezoekjes etc etc. 
Raar genoeg heb ik maar 1 koffer van 15 kilo geboekt, ook nog bij Ryanair dus dat wordt creatief inpakken, wat trek je trouwens nu aan in Nederland? Ik hoor al verhalen van laarzen enzo :), moeilijk voor te stellen nu het toch nog 30 graden is hier. Nu de kledingskast maar eens gaan inspecteren en kijken of alles nog past met al die zomerkilo's :)



1 opmerking:

Anoniem zei

je mag ook nog 2 x 10 kg handbagage, dus dat is 35 kg, moet toch wel lukken :-)?!
groetjes en tot snel,
N&R