woensdag, september 08, 2010

Wanneer begint het 'echte' leven weer???




Dorus moet weer nodig naar de kapper - alhoewel hij heel knap blijft natuurlijk - en ik ben een beetje aan het rondkijken om zelf een tondeuse aan te schaffen. 40 euro ongeveer per knipbeurt is duur genoeg en eigenlijk zou hij in de zomer wat vaker geknipt moeten worden. Ik heb nu een tondeuse op het oog maar ik wil eigenlijk zeker weten dat onze eigenwijze Dorussie zich ook wel laat 'behandelen' door ons voordat ik zo'n ding aanschaf (want even knippen is al een drama dus helemaal scheren???) ga ik eens proefdraaien bij Christel en Luc, die zo'n professionele tondeuse hebben. Ze gaan net deze week naar Belgie met de auto dus misschien komt het er volgende week een keer van.


De favoriete traktatie van Dorus en Kaat blijft - raar maar waar - een dental stick, daar zijn ze allebei gek op. Ik neem wel aan dat de bedoeling van zo'n dental stick is dat het gebit gereinigd wordt maar als je zo'n dingen binnen 45 seconden op hebt - daarom krijg ik de camera niet eens scherp gesteld! - weet ik niet of dat effect wel behaald wordt :)

Afgelopen donderdag zijn we naar Malaga gereden en eens lekker relaxt geshopt bij Bauhaus en Leroy Merlin. Normaliter proberen we dat altijd te combineren met gasten van het vliegveld halen/brengen, maar zeker als je gasten op moet halen is het vaak een race tegen de klok.
Nog meer tuinverlichting aangeschaft en wat kleine dingetjes. Ook een heleboel kleuren acrylverf, hopelijk het mooie resultaat hiervan snel op de blog :)

Tussen de twee bouwmarkten door zijn we even gestopt voor een kop koffie bij een onooglijk zaakje vlak bij Leroy. Ik had toch wel trek dus hebben we allebei een broodje besteld en we waren aangenaam verrast. Paul had een broodje (turks brood) met dunne lapjes varkensfilet+salade en saus en ik een turks broodje met kebab, tzatziki en allerlei groentes en dat voor respectievelijk 3,50 euro en 4 euro. Ik ben blij dat we geen groot broodje hadden besteld want we hadden al moeite om dit 'kleine' broodje op te krijgen. Hoe ze daar geld aan verdienen?

Sinds we voor mijn verjaardag hadden besloten allerlei merken alcoholvrij bier uit te proberen om te zien wat lekker is, drinken we dit nu vaker op een terrasje. Toch handig als je moet rijden en geen zin hebt in cola oid!

Rond 15u waren we uitgewinkeld bij de bouwmarkten en zijn we nog even het centrum ingegaan. Op de terrasjes bij de kathedraal zagen we onderstaande fietstaxi's staan, nog niet gezien tot nu toe.
Ook werden er driftig flyers uitgedeeld van Malaga 2016, ze staan genomineerd voor de 'cultuurstad', een beetje extra aandacht voor het milieu dat daarbij natuurlijk hoort in het kader van propaganda is niet slecht want ze kunnen nog een boel leren!

Eigenlijk was het te warm op echt lekker te zitten dus na nog een alcolholvrij biertje zijn we naar huis getuft.




Vrijdag was Paul jarig maar zoals altijd had hij geen zin om ook maar iets aan zijn verjaardag te doen, zelfs niet uit eten! Maar de door mij gekochte sachertaartjes als toetje vielen toch wel in de smaak. Dorus en Kaat zaten hoopvol te kwijlen maar kregen geen stukje :)


Van het afgedankte blad van de inmiddels afgebroken buitenkeuken heb ik een tafeltje in elkaar geprutst, natuurlijk onder supervisie van Paul.
Hoe heet zo'n ding met zo'n spitse punt? Een priem!! Ach ja.........
Nee je moet met die nylon kant van de hamer slaan? Ja maar jij zei die rubber hamer........
Het is niet helemaal recht he? Nee niet echt! Ik vind het best zo.....
En zo verder :)


Verder niks bijzonders te melden, het weer is een beetje raar, de ene dag harstikke warm, de andere dag wind, dan weer fris in de ochtend en bloedjeheet in de middag etc.
Ik wordt er een beetje ongedurig van, het 'echte' leven mag nu ECHT wel weer beginnen!

Vervelend is dat we hoorden dat er een reeks inbraken heeft plaatsgevonden in de buurt die wat dichter bij het dorp ligt door een 'bende', ook een stel die ik toevallig afgelopen week heb bezocht omdat ze hun huis - - heel erg leuk trouwens, zeker als je paarden zou willen houden! - op de markt willen zetten zijn inmiddels wat spulletjes armer.
Nu lijkt het me stug dat ze met een (vermeende) oude Renault 12 hier naar boven gehobbeld komen maar je bent er wel ineens van bewust dat we nooit niks afsluiten of opruimen, niemand zit te wachten op ellende als je zoiets overkomt dus wat beter opletten!

Vandaag las ik een interessant berichtje via SpanjeVandaag, er is een onderzoek ingesteld naar het welzijn den de welvaart in de in de regio Axarquia en daarbij kwam Benahavis als beste uit de bus. Er werd gelet op het inkomen per hoofd van de bevolking, werkeloosheid, opleiding, cultuur en gezondheid. Laat nu toch Canillas de Aceituno op bijna de laagste plaats in de lijst staan, eens even mailen met de alcalde??


Geen opmerkingen: