maandag, juli 08, 2013

Juni 2013




Ook in juni staat de agenda vol met zowel zakelijke maar privé ook zeer leuke activiteiten. De tuin is na het natte voorjaar echt ontploft maar het ontbreekt me aan tijd en motivatie om er veel tijd aan te besteden, dat moet maar wachten tot het najaar.
De stokrozen hebben zichzelf uitgezaaid en overal in de tuin en op de heuvel bloeien ze prachtig.

Half juni is de laatste fotoworkshop voor de zomer in Malaga. De opdrachten waren best moeilijk deze keer en ik was minder tevreden over mijn foto's dan de andere keren. Er is natuurlijk ook zoveel te zien in deze prachtige stad dat het moeilijk is om keuzes te maken. Een deel van de opdracht was ook om mensen te fotograferen en dat vind ik lastig, ook gezien de privacy van mensen die je soms ongevraagd op de foto zet!  Na de wandeling door de stad was het tijd voor een lunch bij Pimpi's en daarna de bespreking van de foto's.


Mercado Central Malaga

als je een stukje kaas koopt poseert hij wel

Met de telelens op de Plaza de Merced



Straatartiesten op de Calle Larios




In die week kreeg ik een onverwacht telefoontje uit Nederland van Olga en Metaxas. Of we het leuk vonden als ze die week erna even een paar dagen kwamen logeren?  Tuurlik, gezellig!  Ze waren in het eerste jaar hier geweest en toen hadden we nog geen tuin en kenden we helemaal geen leuke adresjes in de omgeving. 

Op maandag arriveerden ze met hun huurauto rond 1uur 's nachts en is het erg laat geworden. Dinsdag hebben we lekker rustig aan gedaan. 's Avonds was het nog zo fris - we halen bij lange na niet de reguliere temperaturen dit jaar - dat we binnen hebben gezeten.

Op woensdag was de maandelijkse koffieochtend met de Diva's die ik bij BereBere had georganiseerd. Olga en Metaxas hadden zich heerlijk op een bedje geinstalleerd en ik heb gezellig koffiegedronken met de dames.  Paul arriveerde rond lunchtijd en samen hebben we een genoeglijke middag doorgebracht.

foto@Anton Dijkgraaf

Daarna snel naar de supermarkt want Metaxas - die uitstekend kan koken - had beloofd voor mijn verjaardag de dag erna te koken. 

De hele dag kreeg ik ontzettend veel berichtjes, smsjes, telefoontjes etc, iedereen nog bedankt daarvoor.
's Avonds hadden we Anton en Sylvia uitgenodigd om samen te genieten van de kookkunsten van Metaxas. Behalve sardientjes had hij gamba's gemarineerd en een ingewikkeld gerecht met gevulde aubergines gemaakt.
Het was een fantastische avond, ik heb enorm genoten.



Heerlijke 'mama-sardientjes'

Boy oh boy

Perfect!

foto@Anton

Het werd een hele korte nacht want om 4uur moesten Olga en Metaxas opstaan om hun vlucht te halen, volgens mij hebben we net een uurtje geslapen maar het was het waard. Bedankt voor jullie bezoek xx


Als extra kadootje bloeit de Agapanthus voor de eerste keer!

Geen opmerkingen: