maandag, juli 08, 2013

Mei 2013


Aan de voorzijde hadden we enkele jaren geleden plantenbakken gebouwd voor mijn groentetuin. Aangezien we minder tijd hebben en de bakken nogal wat onderhoud vergen besluiten we de bakken te slopen en er weer gewone borders van te maken.  Lekker weer een keertje shoppen bij het tuincentrum!

Ondertussen besluiten we om het onderhoud van het huis van Stephen te beëindigen na bijna 5 jaar. Uiteraard laten we hem niet vlak voor het seizoen in de steek en doen we een laatste keer de change-over als ze zelf een weekje komen en regelen we ondertussen vervanging.  Als afsluiting worden we getrakteerd door Stephen en Janina op een lekker etentje bij Sociedad.
Ik ben erg blij dat deze verplichting vervalt, bovendien zijn er bijzonder weinig boekingen voor de zomer. Ik weet niet hoe het gaat bij andere vakantiehuizen maar dit is toch wel een dieptepunt in al die jaren.

Sommige dagen ren ik van de ene afspraak naar de andere en is er behoorlijk interesse in de huizen die ik te koop heb staan. Wel heb je nu meer 'koopjesjagers', maar geef ze eens ongelijk?  Helaas zijn echt niet alle huizen koopjes...
Ook de afbouw van het huis vergt behoorlijk wat tijd - en soms ergernissen. Het is en blijft lastig om met Spanjaarden samen te werken als je er je Nederlandse normen op loslaat. Ik probeer daartussen in te manouvreren maar het is vaak niet makkelijk.

Midden mei vlieg ik voor 6 dagen naar Nederland. Pap wordt op 15 mei 65 jarig en ik had al eerder besloten hem te verrassen door een onaangekondigd bezoek.  Uiteraard zaten mam, Jan en Toos in het complot.  Mam en Jan kwamen me ophalen in Eindhoven en 's avonds had mam - die na de verhuizing maar 1 straat verwijderd van pap woont - pap en Toos uitgenodigd voor een etentje.
Je had het gezicht moeten zien van pap toen ik de deur opendeed, onbetaalbaar :)





Ik had het nieuwe huis van mam en Jan ook nog niet gezien, alleen op foto's.  Op de verjaardag zelf zijn we met de hele familie uit gaan eten in Stevensweert, leuk om iedereen weer even te zien en bij te kletsen!
Omdat mijn komst een verrassing moest zijn had ik verder ook nog niks concreet afgesproken om te doen die week.  Dat kwam achteraf ook goed uit, Jan werd die week ziek en moest diverse keren naar het ziekenhuis. Omdat mam net een nieuwe knie had en niet kon autorijden, heb ik me verdienstelijk kunnen maken.  Het enige jammere was dat mijn winkeltijd hierdoor behoorlijk kort werd :) maar binnen een uur kun je redelijk wat tassen vol scoren bij de Hema en Kruidvat!

Het weer in Nederland was ook miserabel, alleen op Pinksterzondag was het droog en kon ik een paar fotootjes schieten in de tuin bij pap.

De jarige job!

Inmiddels hebben zowel Paul als ik allebei een Samsung tablet, ook een uitkomst in Nederland, kan je lekker de hele dag Skypen!
Op zondag nog een gezellige borrel met mam en Jan en voor ik het wist zat ik maandag weer in het vliegtuig richting huis.

Mijn PC had kuren voordat ik vertrok en Paul was zo lief geweest mij een nieuwe te kopen en te installeren gedurende mijn afwezigheid. Wel even wennen - nog steeds trouwens - dat Windows 8.




Dorus en Kaatje zijn echte lieverds en met name de laatste tijd luisteren ze uitstekend. Daarom mogen ze regelmatig mee naar Alcaucín en laten we ze zonder riem rondlopen. Niet iedere Spanjaard vind dat een goed idee maar ze gedragen zich echt voorbeeldig.


Eindelijk wordt het eind mei een klein beetje zomer en zijn de chiringuito's in Torre del Mar weer geopend, heerlijk!

Paul en Anton bij BereBere




Geen opmerkingen: