woensdag, november 15, 2006

We gaan kijken naar 'Casa Los Papacados' !

Volgende week donderdag (23 november) gaan we eindelijk met onze eigen ogen bekijken hoe het gesteld is met ons casa in Canillas!!!

De laatste foto's riepen (met name bij mij) een heleboel vraagtekens op, dus hebben we snel besloten niet nog langer te wachten maar gewoon een ticket te boeken!
Omdat het huis zich nu in de afwerkfase bevindt, kan wellicht hier en daar nog iets gewijzigd worden zouden er zaken tegenvallen. Met name de betonnen kast die ze in de badkamer hebben geplaatst bevalt me helemaal niet.
Het was de planning dat daar een nis zou komen, maar een niche is toch blijkbaar een ruim begrip :-), zie foto onderstaand.



De nis in de keuken vind ik wel super leuk geworden.




We verblijven net zoals in mei weer in 'Casa Bedrock', het huis van onze 'bovenbuurman' Bob Adams , dus dat is erg leuk en handig, want dan hebben we uitzicht op ons eigen huis!

Paul zijn twee broers gaan ook mee (Herman en Janko) en zullen samen met ons vanuit Eindhoven naar Malaga vliegen.
Als we terugvliegen nemen we natuurlijk een aantal honden mee naar Nederland, alhoewel ik hoop dat het gaat lukken omdat we met Transavia vliegen en zij maar 4 dieren per toestel toestaan...

We zullen volgende week vrijdag samen met Antonio de bouw gaan bekijken, en ook bespreken hoe we de oplevering gaan doen. Ik ben zo benieuwd, ik kan bijna niet wachten! Foto's geven een goede indruk, maar je hebt totaal geen ruimtelijk inzicht. Bovendien van sommige vertrekken heb ik in al die maanden maar 1 foto gezien, dus moet ik me dan zorgen maken???

We wilden graag 'Casa Bedrock' ook huren in de week voor de formele oplevering van 1 maart 2007, maar nu is het waarschijnlijk niet beschikbaar.
Antonio informeerde ons dat indien de oplevering niet 100% accoord is, en dus de bijbehorende cheque van de laatste betalingstermijn nog niet overhandigd is, we de sleutel niet krijgen, vandaar dat we voor hebben gesteld om de oplevering dan 1 februari te doen, zodat we 25 februari meteen in ons huis kunnen trekken. Hopelijk dan niet al te lang zonder onze eigen spullen die dan vanuit Nederland onderweg zijn! Dat betekent wel dat we (of Paul alleen?) rond 1 februari nog even op en af vliegen, en misschien is de eigendomsregistratie - zie mijn gezeur in vorige blogs! -dan ook eindelijk rond.

Tot onze grote opluchting is internet (en dus ook telefoon want bij ons weten hebben we een combipakket aangevraagd....) ook geregeld via Iberbanda, en is de aansluiting in het huis zelfs al gerealiseerd.
Onze andere 'bovenburen' Helmut en Renate hebben via dezelfde bron internet gekregen, en kunnen na twee jaar weer contact hebben met de buitenwereld :-)

Het aantal zaken dat nu nog geregeld moet worden valt reuze mee, dus ik hoop dat ik ook echt een paar daagjes vakantie kan vieren, dus dit weekend ga ik me trakteren op een paar leuke boeken!
Wat wel echt noodzakelijk is, is dat we nu een postbus regelen. Daarvoor moet ook de naam van ons huis bekend zijn, dus het wordt nu officieel 'Casa Los Papacados'!. Je kunt hierop googlen, maar dan vind je waarschijnlijk maar 1 hit die verwijst naar een zeldzame ziekte bij een avocadoboom!

Wij hebben Papacados dus zelf bedacht en bestaat uit de volgende componenten : PAul PAtricia CArlos (of te wel Karel) en DOg (voor de hond die er nog komt). In het meervoud klinkt het leuker vandaar de los.

En dan de laatste heuglijke feiten ;
1. vandaag zijn de laatste 100 dagen ingegaan, hoera hoera!
2. Mijn ontslag bij de TU/e is ook al een feit, en ik moet vandaag nog precies 3 maanden werken, nogmaals hoera hoera!

Na onze terugkomst (1 december) volgt natuurlijk een uitgebreid verslag. Hasta luego!

Geen opmerkingen: