vrijdag, december 26, 2008

Alweer een jaar voorbij

Inmiddels is Kaat al ruim twee weken hier en het gaat prima met haar en Dorus. Ze stoeien wat af, soms houden we ons hart vast hoe wild het eraan toe gaat en hoe vervaarlijk Dorus soms kan grommen maar dat blijkt allemaal lekker spelen te zijn!

Wel heeft Dorus kennelhoest dus zijn we met hem bij Mario langs geweest en mag hij
15 dagen antibiotica slikken. Vanmiddag - tweede kerstdag is hier in Spanje geen feestdag - gaan we even met hem op controle.


Knap stel he?

Afgelopen maandag waren we met Kaatje naar de dierenarts van Arca Noah gegaan in Alhaurin om de chip te plaatsen en de laatste vaccinatie toe te dienen. De dierenarts daar zei dat ze dacht dat Kaatje al zeker 6 maanden oud is. Tja, ze is eerst bij Engelse mensen geweest, toen naar Tina en vervolgens naar Christel. Ik dacht zelf ook al dat ze ouder was omdat ze haar volwassen tanden al allemaal heeft. Als we vanmiddag naar Mario gaan zal ik hem nog eens vragen.


Kaatje

Op de heenweg naar Alhaurin waren we even gestopt bij Ikea en Kaatje heeft nu een prachtig kussen met gouden kwastjes! Ben erg benieuwd hoe lang die eraan blijven zitten want slopen vinden ze allebei erg leuk!
Karel heeft ook een heuse poezenmand gekregen en vindt het helemaal geweldig. Hij staat op het dressoir in onze slaapkamer en hij is er niet meer weg te slaan. Arm beest, 12 jaar en nog nooit een mandje gehad :-)

Onze kerstboom - we moeten even wennen aan onze 'warenhuis-boom'- heeft inmiddels geen versieringen meer aan de onderkant en iedere morgen kan ik de lametta bij elkaar vegen! Net zoals vorig jaar kan ik hier toch niet echt in de kerststemming komen ondanks de boom en decoraties in huis. Je hebt blijkbaar toch de donkere dagen in Nederland nodig om dat te kunnen :-)!

Qua zindelijkheid ging het de eerste paar dagen goed met Kaatje maar daarna ging het 's nachts helemaal mis. Sinds een paar dagen laten we 's nachts een lampje branden en dat blijkt dus te werken, waarschijnlijk is ze soms toch een beetje angstig.

Afgelopen week hebben we een paar prachtige dagen gehad en hebben we buiten weer wat geklust. Er is weer gemetseld, beton gestort en gestuct, maar het is nog lang niet klaar. We moeten nu eens beslissen welke bestrating we aan de voorzijde gaan nemen en die dan ook bestellen, de komende dagen gaan we eens rondkijken.

Ook moet Paul op korte termijn een medische keuring laten afnemen voor het verlengen van zijn rijbewijs. We zijn nog op de echtheidsverklaring van het RDW aan het wachten die hij aangevraagd heeft, want dat is één van de vele documenten die nodig zijn voor het aanvragen van een nieuw rijbewijs. Ik ben erg benieuwd hoe lang dit gaat duren, vamos a ver in het nieuwe jaar!

Per januari stappen we over op een andere ziektekostenverzekeraar, Spanjepolis, een onderdeel van Sanitas. Hier zijn meer Nederlands sprekende artsen bij aangesloten, toch fijner vind ik. Wat wel raar is dat je een paar maanden uitgesloten wordt voor bepaalde behandelingen, ik geloof toch niet dat dat zomaar mag in Nederland..... enfin, duimen dat we volgend jaar net zo gezond zijn als het afgelopen jaar, een paar verstopte oren daargelaten :-)

Met oud en nieuw gaan we naar Christel en Luc om samen met een man of 10 lekker te eten en te feesten. Christel had me wijs gemaakt dat het thema dit jaar 'Charleston' was dus ik had me al suf gepiekerd hoe ik een jurk oid voor elkaar moest krijgen. Gelukkig vertelde ze deze week dat het thema gewijzigd is in 'opgetut' dus eens even kijken of ik nog iets leuks heb dat nog past! Zal leuk zijn Paul weer eens in pak te zien, ik blijf dat toch erg mooi vinden maarja hier op de heuvel........ :-)!

We nemen de honden mee en blijven dan slapen in het gastenverblijf dus dat is lekker luxe.

Ik ben erg benieuwd wat ons derde jaar in Spanje gaat brengen!
In ieder geval wensen we iedereen alvast een goed 2009 en dat het iedereen veel geluk, plezier en gezondheid mag brengen!


De rozen staan momenteel in volle bloei

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi P&P,

Je mist 'ons' gewoon voor onder en bij die kerstboom :-)!

Ik heb er weer twee gezellige Kerstdagen opzitten en NL maakt zich op voor een heuse koude periode (natuur-ijs zou zomaar eens kunnen).

Nu even die non-dagen tussen Kerst en Oud&Nieuw lekker doorlummelen met shoppen, boekje, warme chocolademelk en wijn en dan: miljonair op 31 december?

Ik heb voor de zekerheid maar weer een Staatslot gekocht :-)

Jullie ook hele fijne dagen toegewenst, veel plezier met het optutten en je eigen Gentle Man op het feest en tot blog en mails in het nieuwe jaar!

Muchos besos y saludos,
monica