dinsdag, juli 24, 2007

Casa Papacados compleet!

Zondag hadden we op de site van Rescue Dogs een leuke pup gezien. Meteen contact opgenomen en maandagochtend een afspraak gemaakt om 's middags naar het asiel in Alhaurin el Grande te gaan kijken.

Vantevoren nog de benodigde spullen gehaald zoals voer, speeltjes, etensbak, riem en een bench. Rond drie uur waren we in Alhaurin en werden we verwelkomd door Christel, Luc en de kinderen. De hond die we hadden gezien zat bij een foster familie, en Christel vertelde dat het nogal een dominante pup was. Meteen Karel in mijn achterhoofd hebbend leek me dat iets minder geschikt wellicht.
We hebben allerlei schattige honden en hondjes gezien en uiteindelijk stonden we voor het puppyverblijf. Ik had de foto van Dorus (voorheen Daliy) al gezien op de site en toen we hem in het echt zagen was het meteen raak!

De achtergrond van Dorus is een zielig verhaal. Hij werd gevonden samen met 8 andere pups (waarvan er al twee dood waren) toen ze een dag oud waren in een olieblik.. De placenta ed zat er nog gewoon bij. Christel en haar gezin hebben de pups grootgebracht met de fles, en de puppies moeten om de drie uur gevoed worden, dus je kunt je voorstellen wat een enorme klus dit is geweest! Ik vind het ook zo geweldig wat ze allemaal voor de dieren doen, petje af hoor!

Na de uitgebreide kennismaking ben ik met Christel naar de dierenarts gereden, en daar heeft hij zijn chip, tweede injectie en zijn paspoort gekregen, vanaf toen heet hij dus officieel Dorus!



We staan trouwens met foto's bij Christel op de site van RDE met felicitaties, erg leuk!

Na afscheid genomen te hebben van Christel, Luc en Shania, zijn we naar huis gereden. Thuis aangekomen hem voorzichtig voorgesteld aan Karel, maar de begroeting van Karel was niet echt hartelijk te noemen :-)
Hoge rug en staart, veel blazen en grommen. Dorus vond het allemaal erg vreemd, hij is natuurlijk gewend om met andere hondjes altijd lekker te spelen. Gelukkig heeft Karel hem tot nu toe nog geen lel gegeven, maar hij vind het helemaal niks!!!



Karel is des duivels!

Enfin, het avondeten smaakte Dorus goed - het is een echte veelvraat, bij de dierenarts woog hij 3 kilo, en de dierenarts zei dat het 2 kilo hond was en 1 kilo voer :-), hij heeft ook een lekker dik buikje! - daarna meteen even buiten gezet om te plassen (wat hij ook braaf deed!) en daarna het huis verkennen.
Vervolgens sleepte hij alle speeltjes mee in zijn bench en viel doodop in slaap.

Ik dacht even rust te hebben :-) maar na een 20 minuten was de slaap alweer voorbij!
Even buiten met hem rondgelopen, en we liepen op een gegeven moment bij het zwembad, toen hij ineens besloot om met een fikse aanloop op het luchtbed te springen!! Dat ging natuurlijk mis want het luchtbed schoot weg, en hij viel met een flinke plons in het zwembad!
Meteen heb ik hem uit het zwembad gevist maar hij was heel erg geschrokken...

's Avonds laat heb ik geprobeerd de bench al dicht te doen, maar dat vond ie maar niks. Piepen, nog harder piepen, mauwen, blaffen etc wisselden elkaar af. Omdat ik het een en ander gelezen had over de eerste dagen van een pup, toch maar besloten om de deur dan niet dicht te doen. We zullen de komende tijd flink moeten trainen want het is toch echt de bedoeling dat hij op korte termijn in de bench slaapt, en dat we hem daar ook in kunnen laten als we weggaan (over een tijdje pas natuurlijk!).




Om half 1 rolde ik doodmoe in mijn bed. Ik was voor de wekker (die ik op 6 uur had gezet!) wakker en werd enthousiast begroet. Ik was niet snel genoeg en Dorus ging onmiddelijk plassen binnen, soit, de keukenrol, dweil en mop zullen vaak gebruikt worden de komende tijd :-)!

Na zijn ontbijt buiten gespeeld (ondanks alle speeltjes vind hij een afgedankte muis van Karel het allerleukste!), en daarna heb ik hem het middel tegen wormen gegeven. Onmiddelijk met hem een stukje gaan wandelen hier op de weg, en meneertje heeft al braaf gepoept tijdens de wandeling.



Lekker spelen



Om vervolgens helemaal voor pampus te liggen!

Zometeen maar eens even gaan googlen want ik snap die benchtraining niet helemaal, en kijken of er een oplossing te vinden is dat Dorus niet het eten van Karel opeet, op dit moment heb ik het eten van Karel maar op de diepvries in de bijkeuken gezet.
Tips en adviezen zijn van harte welkom!!!

Maar Casa Papacados is nu dus compleet!
Voor degenen die de blog nog niet zolang lezen. Papacados is samengesteld uit: PAul PAtricia CArlos (alias Karel) DOrus.

Maar we zijn dolblij met Dorus, en ik zal jullie vast gaan vervelen de komende tijd met veel verhaaltjes en foto's :-)!!!

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Wat een poepie!!! Als je dat schatje zo ziet, dan wil je toch meteen ook een hond (ikke wel dus!) Echt super schattig! Maak maar lekker veel foto's want hij zal wel snel wat groter worden!
Succes met de puppytraining, geven ze die ook in Spanje?
Dikke kus El

ria zei

Hoi Patries en paul gefeliciteerd met jullie gezins uitbreiding super leuk is ie, dat Karel aan hem moet gaan wennen is logisch het is in zijn kop zijn terrein maar dat regeld zich wel tussen die twee als wij mensen maar op een afstand blijven als de dieren met elkaar bezig zijn.
Ik heb James in de bench gewend door hem overdag open te laten staan en ik heb hem ook z`n eten er in gegeven zodat de beleving prettig wordt, het deurtje deed ik dan toe niet dicht je moet voorkomen dat ie in paniek raakt.
Ook gooie ik het favoriete speeltje er steeds in zodat hij het moest pakken als hij ermee wilde spelen, als ie ging slapen legde ik hem in de bench eerst met deurtje open en steeds en beetje meer dicht.
Als je de bench dicht wil doen moet je in het begin hem niet meteen het signaal geven dat ie dan alleen is, ik deed het als ik iets ging lezen en hij wat moest gaan slapen dan deed ik het deurtje dicht.
Maar onze James liet zich niet zo makkelijk om de tuin leiden dus tijdens het eten koken zette ik hem erin en dan begon ie te piepen dit na enkele dagen nog!!! toen heb ik achter de bench gezeten met een pollepel wel een kleed over de achter kant zodat ie me niet zag en steeds als ie piepte gaf ik een ram op de kooi ik heb dat twee keer moeten doen daarna nooit geen last meer, honden denken niet, die combineren namelijk als ik dit doe dan is dit gebeurd.
Daarna is de bench voor hem een plek geworden waar ie graag is, als m`n zwager met zijn hond komt dan gaat ie al vanzelf in de bench het is voor hem een plek van zekerheid geworden en dat is erg belangrijk want soms moeten ze er gewoon in vooral een pup die gaat anders overal poepen en piesen en op allles bijten.
Onze james had een keer iets verstuikt en dan moet je rusten en dan is het fijn dat ie weer in de bench kan.
Een goeie bench training is voor het leven, gebruik de bench nooit als straf, want dat onthoud ie.
We zijn van plan om in september julie kant op te komen zijn er nog dingen die we zouden mee kunnen nemen vanuit holland.

groetjes en een poot van james

Anoniem zei

Puppy power!

Besos,Monica

Patries zei

Bedankt voor alle reacties!

Of ze hier puppytraining geven? Geen idee eigenlijk, maar we hebben vanalles gelezen over de opvoeding en training, en we hebben alle tijd dus we gaan het zelf proberen en dan krijgen we vast een stoute hond :-)

Ria, bedankt voor de bench tips. Ik geef Dorus ook steeds wat lekkers in de bench, en leg hem er vaker in, maar ik heb het idee dat het te warm is, hij ligt gewoon veel liever op de tegels.. Nouja, we blijven volhouden natuurlijk!
Maar leuk als jullie langs zouden komen in september, we houden contact!

Vanochtend was Dorus nogal ziek, maar gelukkig is hij vanmiddag weer wat opgeknapt. Ik had naar de opvang gebeld en die zeiden dat het wel eens zou kunnen komen door alle nieuwe indrukken, nieuw voer en dat in combinatie met het anti-wormenmiddel dat hij nu 5 dagen moet innemen. Gelukkig dat het beter gaat, is altijd mega zielig zo'n klein ziek mormeltje!