donderdag, juli 26, 2007

Spelen, spelen en nog eens spelen!



Gisterochtend was Dorus erg ziek, hij had heel erg diarree en braakte de hele tijd. Hij begroette me 's ochtends ook niet en ik moest zoeken waar hij was. Hij bleek achter de bank te liggen, helemaal zielig.
Rond de middag heb ik Christel gebeld of het normaal was dat een puppy zo ziek is, en of het wellicht iets met de ontwormingskuur (die moet hij 5 dagen innemen) te maken had. Volgens Christel was het waarschijnlijk de enorme verandering die Dorus doormaakt, dus andere omgeving, ander voedsel, alle emoties etc etc maar als ik het niet vertrouwde dat we het even moesten afwachten en dan naar de dierenarts gaan als het niet beter ging. Hij wilde 's ochtends ook niet eten en helemaal niks drinken, zorgelijk dus.

's Middags had ik een kippenpootje voor hem gekookt, natuurlijk mooi gefileerd en in kleine stukjes gesneden, en hem dat samen met rijst gevoerd en dat vond hij wel smakelijk en later in de namiddag knapte hij goed op, gelukkig!

Maar jeetje, wat heeft dat beestje een energie!!!
Het is een cyclus van ongeveer een goed uur harstikke druk spelen, bijten en onderzoeken van vanalles en nog wat, om vervolgens in bonken te storten en een half uurtje of zo te slapen, en dat gaat de hele dag zo door :-)

's Ochtends sta ik nu rond 6 uur op, omdat jonge hondjes maximaal 6 uurtjes zindelijk kunnen blijven. Niet dat Dorus nu al zindelijk is natuurlijk, maar we proberen het gewoon!
Na iedere keer spelen, drinken of slapen, zet ik hem zo snel mogelijk op het zand, en meestal lukt dat wel - overdag natuurlijk! Maar als hij binnen is dan mislukt het nog wel eens. Maar vannacht had hij niet binnen gepoept, maarja misschien is dat gewoon een geluksdag geweest :-)!
Iedere keer als hij zijn behoefte heeft gedaan, sta ik te juichen als een gek en krijgt hij een beloning - volgens het handboek opvoeding van de hond!





Lekker bij de baas!

Hij vindt alles machtig interessant, en al het speelgoed dat wij voor hem hebben gekocht is blijkbaar te saai! Een bezem, de speeltjes van Karel, een huls van een keukenrol, de tuinslang, de trechter van de gieter etc etc, dat is pas leuk!



De vriendschap met Karel lukt maar niet. Dorus blijft toenadering zoeken, ondanks een paar flinke lellen die hij al heeft gekregen, maar Karel moet er niks van hebben.



Poging 1 vandaag




Nog een keertje





Ah Karel, kom op, ik wil gewoon met je spelen!


Af en toe blaft hij dan heel ruig tegen Karel (noujah, blaffen, het is meer een blafwoefpiep!) maar we blijven proberen!



Binkie he?

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Spontaan zingt nu het liedje 'Rovers Return'(de Corgies, midden jaren 70) door mijn hoofd; daar hoor je op zeker moment ook zo'n blij hondje blaffen :-D.

Zes uur opstaan, ik ben trots op je. Dat wordt een timer op het koffiezetapparaat overwegen; een beetje verwennerij op de vroege ochtend....

Poot van Monica

defneyleyasamak zei

I can't understand any word from what you say in the blog but this boy is soooo sweet as far as I see from the pictures.

You became a really big family, dear :)

Love,

Tugba