maandag, augustus 06, 2007

Hij geeft niet op!



Toenaderingspoging numero 126!

's Ochtends als ik de beestjes eten ga geven, is het wel leuk om te zien dat ze broederlijk naast elkaar zitten, helemaal gefocust op wat ik aan het doen ben op het aanrecht, en dan is er geen sprake van vijandigheid, maar zodra het eten op is....

Het gaat al beter met Dorus, de antibiotica voor de kennelhoest lijkt te werken. Hij hoest niet meer zoveel en barst van de energie!


Een nieuw speeltje om te bijten ipv handen en voeten

Ik loop nu een aantal keren per dag een eindje met hem, en dat vindt ie heerlijk. In het begin snapte hij het concept wandelen niet en hij ging om de meter ongeveer liggen. Dan moest ik hem echt overhalen om weer op te staan en verder te lopen, maar dat gaat nu prima.
Langzaam begint hij ook te begrijpen dat niet alles kan en mag, zoals het bijten in voeten en handen, proberen op de bank te klimmen, planten uit potten rukken, op schoenen bijten en bedelen als wij aan het eten zijn. 'Dorus - NEE!!!' wordt hier de hele dag geroepen, en het lijkt - soms - effect te hebben.

Ik hoop dat de dierenarts hem woensdag beter verklaart, dan kunnen we weer eens ergens naartoe, het thuiszitten gaat een beetje vervelen.

Ook vraag ik me af wanneer hij leert om zijn poot op te tillen als hij moet plassen, nu piest hij nog steeds over zijn eigen poten :-)



Gelukkig doucht hij een aantal malen per dag onder de sprinklers van de planten, dat scheelt weer!

Ik zag dat het in Nederland eindelijk zomerweer is geworden, en dat betekent dat het hier wat minder goed was. Ik vond het voor het eerst echt benauwd warm, en het was redelijk bewolkt. Ook zojuist kwamen de wolken weer opzetten, het is een mooi gezicht als de wereld verdwijnt in de wolken!





Cielo nublado

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ahhhh, Dorussie is echt een liefie en wat is Karel toch een oude, arrogante kater :-)...en dan die bad-eend op dat terras; ziet er ook wel geweldig wereldvreemd uit :-D
Veel plezier met het hele span! Bijdeweg: zo te zien lijdt Dorus niet al te erg meer van zijn kennelhoest, gelukkig....

Besos,
Monica

Anoniem zei

Heej, hij kan blaffen!!! ;)
Wat is t toch een poepie!!! zucht van aanbidding...
Hoop idd dat de vervelendheidjes snel over zijn, zodat jullie er weer lekker op uit kunnen!
"spreek" je snel weer!

Dikke kus, Elke