woensdag, augustus 08, 2007

Kennelhoest over!

Vanochtend waren we om 10 uur in La Viñuela voor onze afspraak met dierenarts Mario. Natuurlijk was hij er niet dus hebben we rustig op een bankje buiten zitten te wachten. We waren niet verbaasd, zie je hoe goed we al geintegreerd zijn :-)?



Op een gegeven moment kregen we gezelschap van een armetierig katje, heel erg mager maar best vriendelijk. Hij/zij accepteerde dankbaar wat hondebrokjes en ging lekker naast Paul liggen op het bankje.



Dorus was nogal afwachtend - niet zo vreemd gezien zijn ervaringen met Karel - maar kwam op een gegeven moment toch dichterbij, en PANG, had ie weer een lel te pakken.....
Ik denk dat hij nu altijd een fobie zal hebben voor katten!!!




Vervolgens kwam er een engelsman aanlopen met een megagrote dobberman. Na mijn vraag of ik me zorgen moest gaan maken zei hij : je hond niet, jullie wel. Lekker dan!
Gepaste afstand gehouden en even na half elf kwam de dierenarts aangelopen. Duizend excuses, spoedgeval vannacht etc etc, noujah, whatever.

Dorus gewogen (4.1 kilo, dus ruim een kilo aangekomen, hij is ook al goed gegroeid, hij eet trouwens als een monster!) en na een onderzoek kwam het verlossende woord dat er geen sporen meer waren van kennelhoest, hoera!
Mario vertelde over allerlei ziektes en parasieten, ondertussen viel Dorus lekker in slaap op de behandeltafel. Mario diende de injecties toe, heeft hem nog behandeld tegen vlooien en om 11:15 waren we klaar.



Dorus met zijn nieuwe vriend Mario



Zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Daarna zijn we naar Inge en Henny gereden om Dorus kennis te laten maken met Fado. Hij was nogal geimponeerd door de grootte van Fado en was erg op zijn hoede. Hij kreeg nog een kadootje, een hele lieve knuffelbeer, harstikke leuk!



Fado, schatje he? Raad eens wat hij in zijn bek heeft :-) ????

Na wat water gedronken te hebben viel Dorus al snel in slaap en heeft het grootste deel van de tijd liggen te pitten. Wij hebben lekker koffie gedronken en bijgekletst.



Henny heeft nog leuke foto's gemaakt van Fado en Dorus samen, die zal ik nog vragen aan Henny. Heb je eindelijk je camera bij je op het goede moment, is de batterij leeg, zucht :-)

Rond 1 uur zijn we naar Torre del Mar gereden na een tussenstop gemaakt te hebben bij het winkelcentrum in Velez. We hadden Stephen Hartley beloofd een nieuwe satellietontvanger te kopen voor casa Tejeda. In het winkelcentrum hadden ze niks, in Torre wel eentje maar die was erg duur, dus eerst nog even overleggen.

Vervolgens geluncht bij Casa Miguel (waar anders?) en wederom heeft Dorus daar geslapen. Wandelen aan de riem is nog geen optie, hij vindt er niks aan en gaat constant liggen. Ik ben er principieel op tegen om de hond mee te sleuren over de grond, dus is hij door Torre del Mar gedragen.
Wat me hier wel opvalt is dat mensen helemaal niet reageren op een puppy. Ik denk dat je in Nederland best veel reacties krijgt van ah, wat leuk etc, maar hier nada...

We waren na vieren weer thuis, zo zie je maar hoe snel een dag gaat als je naar de dierenarts moet :-)

4 opmerkingen:

Anoniem zei

't blijft toch een scheetje !
Ik weet zeker dat Mickey dol op 'm zou zijn, die is gek op honden. Dus als ie écht een fobie krijgt...

groetjes, N.

PS ik zie geen teenslippers bij Paul :-)

Patries zei

nee ik ook niet :-)
komt waarschijnlijk omdat ze ergens achter in de auto liggen....

Unknown zei

Hoi Patries,

nou als ze daar in Spanje niet reageren op je hond, dan een reactie uit Nederland: WAT EEN SCHEETJE! Ben benieuwd hoe groot ie nog wordt :)

groetjes, Iris

Patries zei

Dank je, ik vind hem ook super natuurlijk maarja dat telt niet denk ik :-)!

Wij zijn ook erg benieuwd hoe groot hij wordt, iedereen heeft er een andere mening over. Mario (dierenarts) dacht dat het echt een middenmaatje zou blijven, maar de meeste mensen zeggen dat hij erg groot zal worden. We zullen het zien!

Jij alvast een fijn zwangersschapsverlof, begint toch binnenkort he?

Saludos,
Patries