vrijdag, februari 09, 2007

We vertrekken 2 dagen eerder!

Op verzoek van het verhuisbedrijf gaan we nu woensdag 21 februari al verhuizen ipv vrijdag de 23e.

Toen Paul me belde en de boodschap doorgaf, raakte ik even in paniek! Maarja, wat is nu 2 dagen eerder tenslotte?
Maar het werd ineens zo echt :-)

We hadden nog wat dingen gepland de laatste dagen, met name het afscheid van mijn ouders en grootouders op donderdag, en woensdag nog een etentje bij Monique.
Dus hebben we deze week ons voorlopig laatste copa de vino met Monique gedronken, en gaan we volgende week woensdag al bij mijn ouders langs, want de dagen erna is moeilijk in verband met carnaval. Alaaf alaaf alaaf zal dus nu helemaal aan ons voorbijgaan, maar daar zijn we niet echt rouwig om :-)

Dus we zullen vrijdag 23 februari als alles meezit aankomen in Spanje, gelukkig was dat geen probleem ivm Casa Tejeda, en dan komen onze spullen maandag of dinsdag aan.
We zaten even te dubben over de oplevering, want als we vrijdag aankomen - en dus niet meer naar de bank kunnen gaan - zouden we Antonio niet kunnen betalen, en we willen de twee kostbare dagen in het weekend niet verspillen door niks te doen. Dus via Ana, die trouwens wonderbaarlijk goed Engels spreekt en schrijft, geregeld dat Antonio een cheque krijgt als onderpand, die op maandag geruild wordt voor een hoop centjes cash.

Helaas nog niks gehoord over de hypo....
Wel hebben we de afrekening via Ana ontvangen, en die viel erg mee. We hadden gedacht door de slechte documentatie en informatiestroom dat we behoorlijk wat extra moesten gaan betalen, maar de additionele kosten vallen mee. Wellicht dat Caroline niet alles heeft overgedragen aan Ana, dat kan ons geluk zijn.
We moeten bijvoorbeeld 387 euro bijbetalen voor het sanitair, dat is erg weinig gezien het feit dat wij een hangend toilet(ondanks het protest van Antonio, en bovendien hadden we maar keuze uit 1 toilet+bril en ik vond het niet echt goedkoop), dure douchekraan en dure tegels in de douche hebben uitgezocht.
Maarja, we klagen niet :-)

Een spaansprekende student had me even geholpen deze week door naar Spanje te bellen - telefoneren lukt me echt niet in het Spaans -, en het fornuis+afzuigkap worden op 1 maart geleverd. Omdat we geen straatnaam o.i.d. hebben, hebben we nu afgesproken dat we wachten bij de rotonde in Canillas, en dan voorrijden naar ons huis. Wel een beetje anders dan hoe je hier iets regelt, maar ook dat hoort erbij!

Een aantal dingen die hier in NL gewoon zijn, hebben we daar natuurlijk niet meer. Er komt geen postbode en vuilniswagen meer. De post halen we op in het dorp, en dan nemen we meteen het afval mee dat je in een container dumpt.
Er zullen ook geen mensen meer voor je raam langslopen, en even een klein wandelingetje naar het centrum voor een espresso is ook verleden tijd!
Maar we treuren niet, we zullen er ook een heleboel goede dingen voor terug krijgen, dat weet ik zeker!

Ik weet niet of ik nog blog voordat we gaan dus alvast:
Uno saludo de despedida de los Países!

Geen opmerkingen: