woensdag, maart 14, 2007

Nederlanders zijn oplichters!

Goh, gisteren ben ik er mooi ingetrapt. Ik ging naar Alcaucin om het vuil weg te gooien, wat boodschappies te doen en te kijken of er post was.
Een Nederlander spreekt me aan op de parkeerplaats en begint een mooi verhaal over pannen. Pannen bekeken in de kofferbak, en ze zagen er echt mooi uit, zwaar, mooie glazen deksels, en ik kreeg er ook nog geweldige messen bij kado.
Ik was echt aan het twijfelen wat ik zou doen, maar aangezien mijn oude pannen toch al niet zo best waren, besloot ik te onderhandelen en uiteindelijk ging ik met ongeveer 100 messen en een pannenset naar huis.
Paul was niet helemaal enthousiast toen ik thuis kwam :-) en ik meteen even googlen op het merk van de pannen. En ja hoor, de eerste hit was de site van Kassa waar allerlei mensen klaagden over pannen die op parkeerplaatsen verkocht worden!
Achteraf denk ik, wat ben ik toch een oen, heel Nederland weet waarschijnlijk van de praktijken van Berghaus (kopie van Bergdorff dus) en wie weet het weer niet? Juist ja, ikke.
Toch vind ik, zeker in combinatie met de messen, dat het niet zo'n slechte koop is, dus we zullen zien hoe snel de knoppen van de deksels loslaten :-))))

Verder deze week nog een nieuwe stofzuiger aangeschaft en een tweede koelkast, die ze morgen komen brengen. We hebben de koelkast bij dezelfde zaak gekocht als het gasfornuis, en dezelfde jongens zouden dit ook bezorgen, dus ik hoop dat ze de weg zelf kunnen vinden.

Paul is op dit moment aan het proberen om de satellietschotel te installeren, maar het richten op de satellieten is een nogal precies karweitje. Toch zou het fijn zijn om gewoon weer eens tv te kijken, die dvd's gaan ook vervelen want je moet zo opletten als je naar een film kijkt!

Gisteren heeft hij aan de keuken gewerkt, en de muurtjes tussen de kastjes zijn inmiddels gestuct en nu aan het drogen. Ook hangt de afzuigkap maar natuurlijk is die te kort, en zijn we aan het discussieren hoe we dit toch een beetje mooi oplossen.

Ik ga gestaag verder met schilderen, gisteren eindelijk de grote muur in de woonkamer klaar en een stukje van het plafond, en vandaag heb ik de hal (bijna helemaal) geschilderd. Maarja, de logeerkamer, studeerkamer, hal naar slaapkamers, wc en het merendeel van de plafonds moeten nog. Ik krijg langzamerhand schilderseelt :-)

Gisteren stonden er opeens twee Nederlanders op het terras, die in de omgeving aan het wandelen waren. Toen ze een auto met nederlands kenteken zagen staan, werden ze nieuwsgierig en zijn ze komen kijken, en hebben we gezellig gekletst op het terras.
Verder heb ik op een forum een vraag geplaatst over sociale activiteiten hier in de omgeving, en ik heb al diverse reacties gekregen. Er is blijkbaar een nederlandse club in Torre del Mar, die eens per maand elkaar ontmoeten. Nu hoeven we niet perse alleen nederlandse contacten te hebben, maar het is natuurlijk wel lekker om je eigen taal regelmatig te spreken, dus misschien gaan we wel een keertje daarnaartoe, we zullen zien.

Ik publiceer nog een blog met wat foto's op veler verzoek, want het lukt nog steeds niet *&@**%$ met het overzetten naar de nieuwe versie, nog even geduld aub.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Nou Patries... jij ben net zo slim als ik! ik heb een jaar geleden een berghaus verkoper over me kop gekregen in de stal (hij was daar gestopt omdat hij dacht wat pannen en messen te kunnen verkopen aan de koffiekamer), maar omdat ze hier natuurlijk geen woord engels spreken werd ik naar buiten gestuurd om die vent te helpen... blijkt dat hij nederlands was en dat was natuurlijk handig... Dus heb in zijn kofferbak gekijken en een pannen- en messenset gekocht! Na 6 maanden flink table d'hotes te hebben gekookt, kan ik maar zeggen dat het toch echt goed spul is. Een ding.. niet de deksels van de pannen in de vaatwasser doen, dan word het knopje van de warmte meter beschadigd.

Leuke huis hebben jullie!! Het zit er heel gezellig uit. Gefeliciteerd! En jullie gastenkamer bed herken ik ook.. kijk in onze le Belvedere slaapkamer op www.gouts-de-provence.com .. hehe

Wij zitten nu een week volgeboekt, dan nog 2 huizen, dan nog 1, dan een week vrij houden voor de laatste tegels rond het zwembad, en met de meivakantie weer vol!!! We hebben dus met onze nieuwe site een extra maand (april) kunnen toevoegen aan onze seizoen.

Ik ga nu wat vaker op jullie blog kijken!

Dikke knuf van Jen en Bram in Provence

Patries zei

He gelukkig dat ik niet de enige ben :-)
En we hebben geen vaatwasser dus dat scheelt!
Tot nu toe bevallen de pannen uitstekend, de messen vallen een beetje tegen, maar ik heb er pas 3 van de honderd geprobeerd :-)

Dank je wel voor de complimenten, we hebben veel inspiratie uit jullie huisjes gehaald!
Leve Ikea!!!