donderdag, mei 03, 2007

Ipv zomer weer regen

Bah, ipv dat het goed weer zou worden heeft het weer stevig geregend en gewaaid de afgelopen dagen.
Maar ik keek net naar de weersvoorspelling en ik zag staan dat nu de temperatuur snel zal oplopen, en maandag zelfs boven de 30 graden.
Maar inmiddels is het eerst zien, dan geloven!
Gisteren waren we naar de bijeenkomst van de NL club gegaan in Torre del Mar, en veel mensen die hier al langer wonen zeiden dat ze dit nog niet hadden meegemaakt.
Waar hebben we dat eerder gehoord? Alles wat betreft het weer is tot nu toe een uitzondering blijkbaar!
Ik grapte deze week tegen Paul dat Andalusie waarschijnlijk de koudste en natste zomer ooit zal krijgen, je zult het zien!

Maar inmiddels schijnt het zonnetje weer voorzichtig, en zie je de plassen buiten snel slinken.

Maandag zijn we nadat we Herman en Elise naar het vliegveld hebben gebracht wederom naar Leroy Merlin gegaan, en spullen gekocht voor de raamhorren, en hout voor de frames die op de overkapping worden aangebracht, waar wilgentenen matten op bevestigd zullen worden.
Ik ben begonnen met de keukenkastjes te beitsen, en daar ga ik vandaag mee verder.

Een aantal ramen in de woonkamer en in de keukendeur waren beschadigd en die zijn deze week vervangen. Dus nog maar 1 puntje op het lijstje van Antonio, en dat zijn de beschadigde tegels in het toilet, we schieten op dus!

Met Karel gaat het inmiddels heel goed. Deze week had hij een gekko (soort hagedisje) gevangen en later zat hij vol smaak een grote sprinkhaan op te eten. Ik ben benieuwd met welke andere diersoorten hij binnenkort aan komt zetten :-)

Maar ik wil nu de blog even gebruiken voor felicitaties :
- Toos is morgen jarig, proficiat en een hele fijne dag (en smakelijk zondag!!!!)
- Oma is zondag jarig, ze wordt 91 jaar, hartelijk gefeliciteerd!
- Cees de Busser, onze lieve overbuurman uit Sterksel is geeerd met een lintje op Koninginnedag, gefeliciteerd Cees, dat heb je harstikke verdiend!



Tot zover, hopelijk volgende week veel foto's van een heleboel meters bestrating :-)

2 opmerkingen:

marianne zei

He Patries en Paul,
eindelijke een berichtje van mij, marianne uit Oirschot. Geweldig al jullie verhalen. Heerlijk dan waan ik weer even in het mooie Andalusie. Wat een weer he. Hier droog en warm (al 2 maanden) en bij jullie teveel regen. Maar maandag zal wel eens heel anders kunnen worden ook hier gaat het veranderen en waarschijnlijk regen en meestal is het dan bij jullie goed!! Laten we het hopen. Schrijf veel want dat is hartstikke leuk voor het thuisfront!
Alle succes en heeeel veel geluk! Marianne

Anoniem zei

Dag P&P,

We hebben het mooie weer uiteindelijk maar naar jullie doorgestuurd; in Eindhoven regent het nu en ik hoop volgende week 'daar' warm weer aan te treffen :-D
Groeten,
M.