donderdag, mei 10, 2007

Zomaar een dagje niks

Gisteren hadden we een afspraak bij de kapper in Torre del Mar om 11:30u.
Paul werd meteen in een stoel geloodst en vakkundig geknipt, maar ik moest nog een half uurtje wachten totdat er iets ging gebeuren. Ik had afgesproken dat ik nieuwe highlights wilde, en die boodschap was telefonisch gelukkig goed overgekomen.

Dus nadat we gediscussieerd hadden over de kleur, werd ik in een soort jasje gehesen, daarover heen nog een zware band die alles op zijn plaats moest houden, en daaroverheen weer een groot plastic ding, dat drie maal om mijn nek werd geknoopt en tenslotte potsierlijk met een grote strik voor in mijn hals werd gesloten.
Paul was inmiddels al lang klaar en richting het strand gegaan om daar koffie te drinken en een paar boodschapjes te doen.
Enfin, het leek goed te komen met de kleur enzo, maar anderhalf uur daar zitten en niet even kunnen kletsen duurde toch wel lang. Eindelijk mocht het zilverpapier uit mijn haar, maar toen ik in de wasbak lag, werd ik bijna gewurgd door die grote plastic strik in mijn nek, maar ik werd net op tijd gered :-)
Toen moest er nog geknipt worden, maar het schijnt hier nogal vreemd te zijn om een flink stuk van je haren te knippen, dus ik moest drie keer zeggen dat het toch echt een poco mas corto moest. Uiteindelijk is er nog niet zoveel af gegaan, maar goed, de kleur zit er mooi in.

Vervolgens naar Casa Miguel waar Paul al zat te wachten, en daar hebben we lekker calamares, boquerones (sardientjes) en schelpjes - of ja de inhoud dan - gegeten, weggespoeld met een flesje wijn.
Daarna zijn we naar de zee gelopen, en daar genoeglijk anderhalf uurtje gezeten met onze voetjes in het water. Dan krijg je toch echt het besef dat je dit theoretisch gewoon iedere dag kunt doen, terwijl het normaal zo'n vakantieding is! Wat zijn we toch geluksvogels dat we hier mogen wonen!!!!!




Deze foto is een paar weken geleden door Herman genomen, het weer was toen niet zo goed. Ook was het gisteren wel iets drukker!

Het weer is ineens omgeslagen en het is heerlijk warm, iedere dag rond de dertig graden. Vandaar dat we rond 17:00u naar Benamocarra zijn gereden, en de wilgentenen matten hebben gekocht om het terras te overdekken, dat is ineens wel nodig.

Eergisteren ben ik trouwens ook even het zwembad ingegaan, maar heb toen meteen het record snel-terugzwemmen-naar-de-trap gebroken, want jeetje 19 graden is nog steeds heeeeeeeeeeeeeeeeeeel koud!

Dus zometeen snel aan de slag met de overkapping voordat het te warm wordt. We hebben nog geen bestrating gelegd maar zijn druk bezig geweest met de bloembakken en planten. Er moet nog veel gestuct en gemetseld worden, dus de beloofde foto's laten nog even op zich wachten.

Hasta luego!

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat een vorderingen! Eindelijk mooi weer en een prachtige overkapping! Ben nu ook nieuwsgierig naar jouw overkapping gekapt door die spaanse coiffeur. groetjes Elise